Seriál Černobyľ uchvátil celý svet. V dnešnej dobe sociálnych sietí sa rýchlo začali šíriť fotografie ľudí, ktorí tam teraz húfne chodia na prehliadky. A z tragédie, ktorá miestnych obyvateľov postihla pred vyše tridsiatimi rokmi, sa zrazu stal výnosný biznis! 

26. apríla 1986 sa všetko v Černobyle a priľahlých oblastiach zmenilo na nepoznanie. Z mesta Pripiať, v ktorom sa elektráreň nachádza, sa odvtedy stalo mesto duchov. Riaditeľ cestovnej kancelárie CHERNOBYLwelcome Martin Dubeň sa pre Čas.sk vyjadril, že Černobyľ sa po odvysielaní spomínaného seriálu už začína pomaly podobať na Disneyland.

Pri vstupe do zóny bývalej elektrárne sa údajne predávajú nanuky, tričká a iné suveníry. Ľudia teda do oblasti elektrárne vstupujú s plnými taškami nákupov. Navyše tam hrá hudba, ktorá sa tam podľa Dubeňa vôbec nehodí: „To je, ako keby pri vstupe do Osvienčimu púšťali latino.” Podnikatelia sa k tamojšej tragédii začínajú viditeľne stavať poriadne necitlivo a vyzerá to tak, že k tomu nemajú žiadnu úctu. A to sa do Černobyľu už teraz chystajú ďalšie desaťtisíce ľudí.

Černobyľ dokument

Zdroj: Čas.sk | Foto|Video: Instagram, YouTube