Od spustenia nového slovenského operátora 4ka už prešiel nejaký čas a toto sú reakcie Slovenska.



Je to len pár dní, čo bol na Slovensku spustený nový operátor s názvom 4ka. Jeho počet zákazníkov sa už údajne stihol vyšplhať na 5-miestne číslo a každým dňom pribúdajú tisíce nových zákazníkov. Predajom predrezervovaných telefónnych čísel vyzbierala 4ka cca 15 tisíc eur, ktoré odovzdajú darcovskému portálu Ľudia ľudom. Do povedomia sa dostali okamžite vďaka masívnej reklamnej kampani s extrémne výhodnou ponukou a cenníkom. Čo sa od ich spustenia na Slovensku deje a ako sú zatiaľ zákazníci spokojní?

FunFón zareagoval akciou na sociálnej sieti

Pár dní po spustení štvrtého mobilného operátora prišiel na svojej fejsbukovej stránke FunFón s akciou (oficiálne pri príležitosti narodenín), v ktorej svojich zákazníkov vyzval, aby pomocou komentov, lajkov a zdieľaní znížili ceny na 1 cent. Podarilo sa im to za rekordný deň, avšak 1 cent za volania či SMS sa účtuje len v rámci národných hovorov a je potrebné mať kredit aspoň 10 eur, pričom platnosť kreditu je 1 mesiac a celá akcia bude trvať len pol roka. Operátor 4ka, ktorý ponúka 4 centy aj za volania a SMS do zahraničia, či dokonca v roamingu (v rámci EÚ) s neobmedzenou platnosťou kreditu a minimálnym dobíjaním za 4 eurá, je teda stále viac ako slušným konkurentom.

funfon reaguje na 4ku

Ľudia sú spokojní s nízkymi cenami

Tým, že v deň spustenia 4ky operátor ponúkol zákazníkom naozaj bezkonkurenčné ceny volaní, SMS a prenosu dát, si získal okamžite svojich fanúšikov. Ľudia sú s cenami nadmieru spokojní a pochvaľujú si aj postoj operátora, ktorý nemieni zákazníkov zavádzať nízkymi úvodnými cenami na prilákanie, ktoré by potom zvýšil a garantuje, že ide o konečné sumy. Páči sa im aj neobmedzenosť platnosti kreditu a možnosť jeho prenosu, ako aj neviazanosť u operátora či možnosť zakúpiť si kredit aj za menší obnos peňazí.

Vadí im zákaznícky servis a nedoriešený dátový balík

V médiách sa objavilo pár článkov, kde bol nový operátor kritizovaný za neprofesionálne poskytovanie zákazníckeho servisu najmä v rámci online chatu (v porovnaní s konkurenciou), ktorý je už momentálne nedostupný a pracuje sa na jeho vylepšení. Plánujú vyškoliť nových zamestnancov, aby sa už o pár dní stíhalo rýchlo a kvalitne odpovedať na obrovské množstvo otázok zo strany nových zákazníkov. Dovtedy je k dispozícií call centrum.

4G GIGA dátový balík láka svojou výbornou cenou 1 euro za 1 GB dát s platnosťou 1 mesiac. Problémom sa však stalo pokrytie ich vlastnou sieťou, ktoré je zatiaľ len v cca 60 mestách. Aj v rámci týchto miest sa navyše stáva, že sa zákazník dostane mimo ich sieť a automaticky funguje cez roamingovú od Telekomu a od toho okamihu sa mu účtuje štandardný poplatok 4 centy za každý MB, čo zákazníka nemilo zaskočí vybielením kreditu. Na smartfónoch je riešením vypnutie funkcie prenosu dát v roamingu. Do budúcnosti sľubuje operátor zvýšenie pokrytia až na 80 % (do konca 2016) a zavedenie kontrolného mechanizmu, ktorý umožní blokovanie dát cez sieť konkurenta, čím sa tento balík pravdepodobne stane veľmi využívaným a obľúbeným.

mapa pokrytie 4ka
Mapa pokrytia v 4ke

Čo sa ešte nachádza v procese vylepšovania?

Za pár dní plánujú spustiť takisto eshop, cez ktorý bude možné dobíjanie kreditu bez neustáleho otravného chodenia na poštu, ako aj zakúpenie novej SIM karty. Taktiež plánujú rozšíriť ponuku mobilných zariadení, keďže v súčasnosti ponúkajú len 4 modely (z toho napr. Huawei s 3G sieťou, ktorú ale operátor nepodporuje), ako aj paušálne služby, riešenia pre firmy, či platby na faktúru.

Dá sa povedať, že operátor má momentálne ešte čo-to vylepšovať, ale vzhľadom k už existujúcim príjemným cenám a naplánovaným efektívnym riešeniam, sa po vylepšení a doladení niektorých služieb môže začať obzerať po stálom teplom miestečku v rebríčku obľúbenosti.

Zdroj:4ka.sk, hnonline.sk, mobilmania.azet.sk  Foto: 4ka.sk, 123rf.com, mojandroid.sk, dennikn.sk