Na finále sezóny DTM sa predviedol aj prototyp Audi RS 7 piloted driving concept, ktorý jazdil bez vodiča po okruhu Grand Prix v Hockenheime rýchlosťou ako pri pretekoch a táto jazda bola naozaj fascinujúca!



Audi RS 7 piloted driving concept

Značka Audi opäť zaznamenala ďalší pozoruhodný úspech pri vývoji systémov pre pilotovanú jazdu: Hovoríme o experimentálnom prototype jazdiacom bez vodiča na hranici fyzikálneho limitu, a to pred finále sezóny národných majstrovstiev na okruhoch Deutschen Tourenwagen Masters (DTM). Okruh Grand-Prix v Hockenheime na cca dve minúty privítal Audi RS 7 piloted driving concept, ktorý ho počas štúdie odjazdil excelentne s presnosťou na centimeter.

„Dnešný špičkový výkon Audi RS 7 piloted driving concept dokumentuje kompetenciu nášho vývojového tímu v oblasti pilotovanej jazdy u Audi“, prezradil Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen predstavenstva Audi AG pre technický vývoj. „Odvodené riešenia pre sériovú výrobu sú práve v oblasti presnosti a výkonnosti veľmi cenné pre naše ďalšie vývojové kroky.“

Audi RS 7 piloted driving concept

Experimentálny prototyp sa na trati dokáže orientovať vďaka špeciálnemu spracovaniu dát GPS, ktoré sa cez WLAN podľa automobilového štandardu redundantne prenášajú vysokofrekvenčným rádiovým signálom do automobilu. Celý priebeh trate zaznamenávajú 3D kamery v automobile a tieto obrazové informácie s dátami nahranými vo vozidle porovnáva počítačový program, čo umožňuje jeho orientáciu s dokonalou presnosťou.

Pilotovanej jazde vývojári v Audi pripisujú veľmi dôležitú úlohu. Už pred desiatimi rokmi zaznamenali prvé úspešné kroky. Výsledky z testov sa priebežne využívajú pri vývoji sériových systémov. Z týchto aktuálnych testovacích jázd na fyzikálnom limite konštruktéri Audi napríklad odvodzujú poznatky pre vývoj systému na automatické vyhýbanie v kritickej jazdnej situácii.

Fahraufnahme

Už dnes sa asistenčné systémy Audi snažia odľahčiť vodiča a zvýšiť jeho suverenitu. V najvyššom vývojovom stupni sú k dispozícii v modernizovaných modelových radoch Audi A6* a Audi A7 Sportback*. Možnosti výberu siahajú od systému Audi side assist cez Audi active lane assist až po radarový tempomat adaptive cruise control s funkciou Stop&Go a bezpečnostným systémom Audi pre sense front.

Ako partneri pri ďalšom vývoji pilotovaných systémov taktiež Audi podporujú aj pracovníci koncernu Volkswagen, Electronics Research Laboratory (ERL) a Stanford University (obidve v Kalifornii).

Hodnoty spotreby paliva uvedených modelov:

Audi A6:

Kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 4,2 – 9,6**;

Kombinované emisie CO2v g/km: 109 – 224**

Audi A7 Sportback:

Kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 4,7 – 9,5**;

Kombinované emisie CO2v g/km: 122 – 221**

Spotreba paliva a emisie CO2 konkrétneho vozidla sa môžu líšiť podľa použitých pneumatík a nezávisia iba od efektívneho využívania paliva vozidlom ale sú ovplyvnené aj spôsobom jazdy a inými netechnickými faktormi.