Iste ste už počuli, že testosterón je najsilnejší mužský hormón zodpovedný za všetky dôležité hormonálne procesy v mužskom tele.



Testosterón robí muža mužom. Hrá hlavnú rolu pri rozmnožovaní a je zodpovedný za nadobudnuté svaly, zarastenú tvár alebo hlboký hlas  V dnešnej dobe muži vnímajú tento hormón ako niečo, čo koluje v ich žilách a robí ich nadradeným plemenom.

Avšak neuvedomujú si, že hladina tohto hormónu niekoľko  posledných generácií  klesá a čoraz viac mužov má problém s nízkym testosterónom. Skrátka, muži už nie sú mužmi, akými zvykli byť. Stačí sa pozrieť na dnešnú mládež a zistíte, že je to v skutočnosti tak. V mladých chlapcoch pomaly vymiera pud a chuť cítiť sa ako muž, ktorý sa má starať o zabezpečenie svojho rodu. Podľa niektorých zdrojov klesla u mužov hladina tohto životodarného hormónu za posledné dve dekády až o 20 %.

Keď si to zoberiete z historického hľadiska, vyjde vám, že problém našich dedkov bol ako postaviť dom, koľko dreva na zimu narúbať, koľko sena nachystať pre zvieratá, koľko svíň vychovať, ako nakŕmiť deti. Na druhej strane keď sa pozriete na dnešných tínedžerov, čo vidíte? Položenské oblečenie, lajkovanie všetkého, čo je online, bledé tváre a ramená ako vyšlapaný rýľ.

Preto je nad našou populáciou zdvihnutý varovný prst a zodpovední muži by sa o túto tému mali viac zaujímať. Našťastie tu máme veľa možností ako hladinu testosterónu zvýšiť. Tou prvou možnosťou je znížiť pôsobenie faktorov, ktoré ho znižujú.

testosterón1

Čo spôsobuje pokles téčka?

  • veľké množstvo telesného tuku
  • dlhodobý stres
  • nadmerná konzumácia alkoholu
  • depresie
  • nedostatok minerálov a vitamínov
  • zvýšená konzumácia estrogénov
  • nedostatok spánku

Keď  sa na tieto body pozriete okom človeka dnešnej doby, vyplynie vám z toho, že za to môže hlavne životný štýl a chemizovanie všetkého, čo nám príde pod ruky. Ak máte pocit, že pre zvýšenie testosterónu potrebujete zmeniť celý svoj život, mýlite sa. Samozrejme, nie je to úplne bez úsilia, ale ak máte vytvorený hoc len jednoduchý plán čo jesť a čo robiť, pôjde to rýchlejšie, ako by ste čakali. Nedeje sa to síce z večera do rána, avšak výsledky by mali byť pozorované už po niekoľkých týždňoch.

Čo robiť na zvýšenie testosterónu:

  • cvičte kratšie, ale intenzívnejšie s viackĺbovými cvikmi
  • zhoďte nadbytočný tuk
  • znížte vnútorný stres
  • vyhnite sa pretrénovaniu
  • prestaňte fajčiť
  • majte viac se*u
  • chodťe na slnko

Čo jesť na zvýšenie testosterónu:

  • zvýšte konzumáciu cholesterolu
  • orechy
  • ryby
  • hovädzie mäso
  • zvýšte príjem zinku
  • jedzte cesnak
  • citrusové plody
  • jedzte avokádo
  • pite zázvorový čaj

Samozrejme, toto nie sú ani zďaleka všetky kroky, ako zvýšiť hladinu tohto hormónu. Niektoré zdroje venujúce sa tejto problematike uvádzajú, že testosterón sa dá zvýšiť aj kontroverznejšími spôsobmi, napríklad stať sa milionárom, mať úspešný biznis, stať sa lídrom, ale aj menej kontroverznejšími – stať sa drevorubačom, používať reč tela úspešnej osoby či otužovaním. Jedno alebo druhé, čokoľvek čo robíme pre zvýšenie téčka nám pridáva na celkovom úspechu v živote a robí z nás alfa samcov, z čoho tiež vyplýva, že zvyšovanie testosterónu je životný štýl a cesta ako byť navrchu.

Autor: HankMoody