Pri poslednej návšteve kina, pred zhliadnutím snímky Avengers, sa na plátne kina zjavil trailer na šialenú jazdu v podobe filmu Mad Max: Fury Road. Ako nie skalný fanúšik podobných sci-fi a postapokalyptických dejových línií, som nebol nadšený, ale predsa som sa nechal prehovoriť na opätovnú návštevu kina.

Z programovej ponuky sme si vybrali verziu filmu s vraj revolučným ozvučením Dolby Atmos, ktoré ponúka jedno nové nemenované kino v Nitre. Pri úvodnom prezentačnom videu Atmos technológie som takmer odpadol. Geniálne! Pršalo? Zvuk dažďa prichádzal zo stropu. V džungli letel vták? No ten vták naozaj preletel kino. Vymakané. V budúcnosti by som si však pre túto technológiu zvolil napríklad film Jurský Park, Mad Max bol akosi príliš hlučný.

Ak od filmu očakávate akciu a bláznivú naháňačku, dočkáte sa. Po úvodnom pochopení situácie, kto je kto, že nejaký odporný tučný pán v plastovom pancieri s maskou a šedivými vlasmi je pán krajiny, sa začnete nudiť. Začne sa naháňačka niekoľkých zblúdilcov, ktorým zavoňala sloboda a to sa teda vo svete bez vody a demokracie nepatrí. Takže sa za zblúdilým hrôzostrašným kamiónom spustí svorka bledých bláznov na geniálnych vytunených autách, ale nieže leštenky a cukríkové interiéry. Drsné plechové mašiny, ktoré by na STK ani nepustili.

tom hadry mad max

Po pol hodine, kedy by som doma film už vypol, nastal zlom. Z útrob kamiónu vyliezlo 5 slečien podobných modelkám z Victorias Secret. Hneď som spozornel. Taký dobrý film! Pre upokojenie, nebojte, ak by nastala apokalypsa, anjelikovia z Victorias Secret prežijú, oplatí sa bojovať. Náhle celý dej nabral úplne inú vážnosť, snažiť sa ujsť zo zajatia, ok, nič revolučné, ale ujsť a zachrániť takéto dievčence, pecka!

mad max girls

Úplný highlight filmu? Neboli to sporo odeté slečny so strachom a odhodlaním v očiach. Bolo to obrovské auto s mega reproduktormi, bubeníkmi na korbe a šialeným gitaristom na čele. Chalan mal gitaru, z ktorej šľahali plamene. Úplný nezmysel, ale fakt bomba!

mad max guitarist

Filmy ako Mad Max, kde svet už nie je svetom, aký poznáme, nemám rád, desia ma. Predstava, že nás ovládnu roboti, vyblednutí zombíci a mocou posadnutí starci, to vážne nie je pre mňa. Aj preto som šiel do kina bez očakávaní. Ak máte radi akciu, Mad Max je stvorený práve pre vás. Efekty perfektné, akcia prvotriedna, niekde v strede filmu začnete byť aj zvedavý, ako to vlastne dopadne. Film, ktorý rozhodne stojí za pozretie.