Najočakávanejší animovaný film roku konečne zavítal do našich kín. Aj keď oficiálne je premiéra filmu Mimoni naplánovaná až na 25. júna, my sme zavítali na exkluzívnu predpremiéru, ktorá sa konala už 21. júna!

Po úspešných filmoch Ja zloduch (Despicable Me) a Ja zloduch 2 (Despicable Me 2) sa asi každý tešil na animák menom Mimoni. Roztomilé žlté postavičky sa stali vo svete doslova fenoménom.  Ľudia ich milujú, nosia ich na tričkách, kupujú si ich postavičky a dobre sa na nich bavia. Sú proste všade a ten kto nepozná Mimoňov, ani nežije.

Pre veľký ošiaľ z predchádzajúcich filmov (a iste aj pre dobré výnosy) sa tvorcovia rozhodli nezaspať na vavrínoch a urobiť ďalšie pokračovanie plné zábavy. Tak pokračovanie, ako pokračovanie. Vlastne tím tvorcov doprial celý film len Mimoňom, a tak odhaľuje ich vznik a dôvoď prečo vlastne dobrovoľne slúžia zloduchovi Gruovi.

Nie sme asi jediní, kto si už počas spomínaných dvoch filmov zamiloval žlté postavičky v džínsoch s vlastným jazykom viac ako samotného hrdinu Grua.

Dejová línia je veľmi jednoduchá a predvídateľná – hľadanie nového bossa. To je primárny cieľ Mimoňov, ktorí putujú cez rôzne storočia a tisícročia, až napokon zakotvia v roku 1968. Ako sme už naznačili, celý príbeh sa odohráva ešte pred prvým filmom Ja zloduch, konkrétne 42 rokov pred Gruom. Ak si dáme dokopy 1968 + 42 vyjde nám 2010, teda rok, kedy bol uvedený do kín prvý film Ja zloduch.

Minions 2015

Tvorcovia vypichli tri hlavné postavy, ktoré reprezentujú celé pokolenie Mimoňov – Stuart, Bob a Kevin. Traja protagonisti sa vydajú na cestu, ktorej účelom je nájdenie bossa. Čakajú ich rôzne nástrahy, s ktorými sa vždy vysporiadajú svojsky a hlavne s humorom. Čo by predsa boli Mimoni bez humoru?! Ich cesta putuje až do Orlanda, na akýsi veľtrh najväčších zloduchov a zlodejíčkov planéty. Stávajú sa pomocníkmi ospevovanej kráľovnej zloduchov Scarlett Zbesilá, ktorá chce zvrhnúť britskú kráľovnú a získať jej korunu. Napokon to žltí mužíci schomolia a Bob je korunovaný kráľom Veľkej Británie, keď sa mu podarí vytiahnuť zo skaly legendárny meč.  Scarlett sa chce pomstiť, dá zavrieť Mimoňov do žalára a zmocní sa koruny. Kevin, Stuart a Bob si vždy nájdu riešenie a z väzenia ujdú a podarí sa im prekaziť korunováciu novej kráľovnej. Zatiaľ do Londýna pricestuje celý rod žlťasov a pomôžu zabrániť katastrofe. Nakoniec všetko končí dobre, kráľovná Alžbeta sa vracia na trón, Kevin, Stuarta a Bob sú hrdinami situácie a sú odmenení. Nakoniec sa Mimoni stretávajú so svojim budúcim bossom Gruom, ktorý je ešte vo filme iba dieťa a ukradne kráľovskú korunu.

Silné dva filmy, reklama a obrovský ošiaľ okolo žltých animovaných postavičiek zabezpečia tomuto filmu veľkú návštevnosť. Každopádne odporúčame navštíviť kino, aj keď Mimoni neboli veľkým prekvapením. Na druhej strane nemôžeme hovoriť o sklamaní. Tvorcovia stavili na to, čo im vyšlo v prvých dvoch filmoch, a to je humor. Niekedy jednoduchý a prízemný, ktorý pobaví aj toho najnáročnejšieho diváka, inokedy sa tvorcovia šikovne vyhrali s danou dobou, do ktorej ho zakomponovali. Vyskytli sa aj scény, kedy sa smialo celé vypredané kino úplne naraz! Bláznivá a zábavná jazda s roztomilými Mimoňmi rozhodne stála za návštevu kina.