Hoci je plavková sezóna ešte v nedohľadne, vašu micku môžete aj v zime vziať na nejaký wellness a ani pri posteľných radovánkach nebýva vždy zhasnuté. Ak vás nebaví chodiť do fitka, ale napriek tomu chcete pracovať na svojich „six packs“, navrhujeme vám, aby ste si zariadili vlastnú posilňovňu v pohodlí vášho domova. Podávame vám pomocnú ruku, vykročte s nami po ceste budovania bicepsov, tricepsov a iných svalov, a spoločne sa tak môžeme dopracovať k vysnívanej postave, na ktorú sa rada vrhne nejedna slečna.



 

1. Vyberte si správne stroje

Je veľmi dôležité premyslieť si, na ktorej partii tela chcete popracovať, prípadne čo chcete cvičením docieliť. Ak chcete napríklad zhodiť, mali by ste si vybrať spomedzi prístrojov určených na kardiovaskulárny tréning. Ak chcete pumpovať svaly, hoďte okom na stroje zamerané na silové cvičenia. Ak ste sa rozhodli pre oboje, porozhliadnite sa po mašinách, ktoré sú multifunkčné. A hlavne skontrolujte rozmery strojov, nieže vám čosi bude trčať z balkóna…

2. Odhlučnite podlahu

Ak ste trošku cvičebne zdatný, viete, že cvičenie na určitých strojoch vydáva hluk, napríklad taký bežiaci pás. Preto je dôležité použiť správny typ podlahy, ktorá odhluční vaše herkulovské výkony a zároveň bude odolnou voči záťaži. Vhodná je laminátová podlaha alebo koberec. Na laminát však trocha pozor, môže sa stať, že sa nejaký prístroj bude na ňom kĺzať, v takom prípade treba siahnuť po podložkách určených špeciálne pod prístroje na cvičenie  ̶  aby sa vám nestalo, že skôr, ako nadobudnete svaly „à la Silvo Stallone“, budete musieť navštíviť zubára s prievanom v ústach.

posilka

3. Zvoľte správnu farbu stien

Omaľovať novú telocvičňu by sa vám tiež patrilo. Vsaďte na svieže, svetlé a energizujúce farby. Pri tmavých farbách si na tom bicykli skôr podriemete, ako podáte nejaký seriózny výkon. Za povšimnutie stojí aj veľkosť vášho nového „gymu“. Ak je priestor malý, tmavé farby neodporúčame. Jedna rada od kolegov z oddelenia feng šuej. Ak sa chystáte zhodiť nejaké to kilečko, použite modrú farbu, tá vraj napomáha v chudnutí.

4. Zosobnite priestor

Ako dekoráciu použite motivačné obrázky, napríklad aj s vašou vysnívanou postavou, alebo rodinné fotografie, tie vraj dokážu človeka pekne povzbudiť. Hudba je veľmi dôležitá motivačná záležitosť, preto nebude od veci, keď do telocvične umiestnite rádio alebo hi-fi súpravu (ak sa s tým nechcete naťahovať, postačí aj mp3). Na stenu môžete prilepiť dekoračné nálepky s motivačnými citátmi, ktoré predávajú na každom rohu. Na stenu zaveste hodiny, pre časový rozvrh cvikov, a zrkadlo, aby ste sa mohli pozorovať, ako vám nádherne rastú svaly. Tí, ktorí chcú pedantnejšie pozorovať svoje výsledky, môžu siahnuť po tabuľke, ktorú zavesia na stenu. Do nej si môžu značiť svoje zmenšujúce, alebo naopak, zväčšujúce sa telesné rozmery. Nezabudnite, toto je miesto inšpirácie a tvrdej práce. Obkoleste sa čímkoľvek, čo vás bude inšpirovať k podaniu tých najlepších výkonov.

Takto vyzbrojená telocvičňa bude priestor, kde chytíte zdravie za pačesy a vybudujete zo seba muža, za ktorým sa obzrie každá „šťabajzňa“. Veríme, že budete vytrvalý a že sa vám podarí vyhrať Tour de France na stacionárom bicykli. Dokonca vám tak veríme, že to určite dáte dvakrát. Nezabudnite nám poslať fotky!

Foto: ih1.redbubble.net