Nemecká automobilka Audi sa po predstavení nového modelu Q7 môže pochváliť ďalšou zásadnou novinkou, ktorá bude určite zaujímať nemalé zastúpenie svojej fanúšikovskej základne. Nádskok vďaka technike, ako hovorí ich dlhoročný slogan, budete môcť mať na novom modely A4 a A4 Avant (kombi preverenie). A že to s tou technikou myslia v Ingolstadte, odkiaľ automobilka pochádza, naozaj vážne, sa môžete presvedčiť v následujúcich riadkoch.



 

Nárast, no nie nadváha

Oproti predchádzajúcej generácii áštvorka mierne narástla. Nová generácia sa môže pochváliť nielen dĺžkou 4,73 metra a rázvorom 2,82 metra, ale najmä faktom, že hmotnosť sa vďaka použitiu moderných ultraľahkých materiálov znížila – podľa motorizácie až o 120 kilogramov. Batožinový priestor kombi verzie Avant začína už na 505 litroch.

Aerodynamika, spotreba a emisie na prvom mieste

Všetky zmeny vo facelifte a technológie, ktoré mohli ovplyvniť spotrebu a emisie boli použité a koeficient aerodynamického odporu sa dostal na úctyhodné číslo 0,23. Aj preto sa môže Audi na svojich modeloch A4 a A4 Avant pochváliť spotrebou 3,7 a 3,8 (Avant) litra na 100 km a emisiami 95 gramov CO2 na km pri motoroch 2,0 TDI (150 k). Benzínové motory 1.4 TFSI spapajú 4,9 litra na 100 km a nový motor 2.0 TFSI (190 k) vraj dokonca iba 4,8 litra na 100 km, čomu sa nám pri pohľade na tieto údaje naozaj nechce veriť. Ak by sme mali skompletizovať ponuku motorizácie, nové A4-ky sa začnú predávať so siedmimi motormi – tromi benzínovými TFSI a štyrmi naftovými TDI. K dispozícii budú aj dva motory V6 TDI, ten výkonnejší bude mať pod kapotou 272 konských síl.

A155166_large

Exteriér

Svetlá a predná maska boli vždy dominantou tejto značky a inak tomu nebude ani v tomto prípade. Na želanie budú k dispozícii reflektory s technológiou LED alebo Matrix LED s dynamickými smerovými svetlami. Senzorom ovládané odomykanie batožinového priestoru, ktoré je pri Avante v sériovej výbave, už dnes u prémiových značiek akou je Audi považujeme za samozrejmosť.

A155170_large

Interiér

Automobilka nás bude určite vo svojich marketingových komunikačných kanáloch ohurovať systémom Audi virtual cockpit, čo je vlastne plne LCD prístrojová doska pred očami vodiča s uhlopriečkou 31,2 cm (12,3 palca). Viete si nastaviť veľkosť budíkov a mať medzi nimi napr. plnofarebnú veľkú navigáciu. Je však ako aj pri SUV modeli iba ako výbava „na želanie“ a za túto parádu budú musieť budúci majitelia siahnuť o niečo hlbšie do vrecka. Okrem toho je najväčšou zmenou stredová konzola s prevodovou pákou dizajnovo rovnakou znova ako u Q7 – zrejme bude tento masívny štýl sprevádzať všetky modelové rady najbližšie generácie.

A155143_large

Entertainment

Či máte iPhone alebo telefón s Androidom, ak si priplatíte aj za MMI Plus s navigáciou (MMI je multimediálna platforma – označenie pre systém ovládania auta prostredníctvom výsuvného monitora v strednej časti prístrojovej dosky s uhlopriečkou 21 cm / 8,3 palca s ovládacími prvkami na stredovej konzole medzi prednými sedadlami), dostanete od Audi modul hardvéru Audi connect, ktorý nové Audi A4 a A4 Avant spája s internetom prostredníctvom super rýchlej dátovej siete LTE. Znamená to, že všetci pasažieri sa budú môcť so svojou mobilnou technikou pripojiť na WiFi od Audi.

A155162_large

Ďalšia príplatková výbava Audi bude phone box – bezdrôtovo pripája smartfóny na vonkajšiu anténu vozidla a bezdrôtovo ich dokonca nabíja podľa štandardu Qi. Medzi ďalšie vychytávky „zábavy počas jazdy“ patria, ako sme u Audi zvyknutí, možnosť príplatkového zvuku Bang & Olufsen Sound System s trojrozmerným (3D) priestorovým ozvučením, Head up displej alebo nový Audi tablet, ktorý funguje ako flexibilný multimediálny systém pre cestujúcich na zadných sedadlách (Rear Seat Entertainment).

A155161_large

Spomeňme ešte na želanie možnosť diaľkového ovládania prostredníctvom aplikácie pre smartfóny na zamykanie a kontrolu automobilu, čo hodnotíme ako ďalší krok vpred smerom k bezpečnosti a konfrotu, no nie je to však nič, o čom by sme ešte nepočuli.

A155168_large

Bezpečnosť

Nová áštvorka nás vraj očarí adaptive cruise control, systémom Stop&Go vrátane asistenta pre jazdu v dopravnej zápche, ktorý bude teraz nie len automaticky riadený, ale vraj niekoľkonásobne intuitívnejší na základe vyhodnocovania situácie pred, vedľa a za vozidlom. Audi hovorí o prediktívnom asistentovi efektívnej jazdy pre ešte nižšiu spotrebu paliva. Audi active lane assist pre automatické držanie auta v jazdnom pruhu a Audi side assist pre indikáciu vozidla v mŕtvych uhloch zrkadiel spomenieme iba pre povinnosť a taktiež to považujeme za samozrejmosť. Po novom však pribudne parkovací asistent, asistenčný systém pre priečnu premávku, výstraha pri vystupovaní, vyhýbací asistent, odbočovací asistent a rozoznávanie dopravných značiek na báze kamery.

A155171_large

Nástup na trh a ceny

Audi A4 a A4 Avant sa začnú predávať na jeseň tohto roku. Ceny zatiaľ importér neprezradil.