Ak aj vy hľadáte spôsob, ako byť silnejší, svalnatejší, chudší, ste tu správne. Postupne budem písať o všetkom, čo s lepším výkonom alebo výzorom tela súvisí.



Pripraviť sa!

Najprv si musíte určiť konkrétny cieľ. Chcete chodiť viac do činkárne? Čo je “viac”? Rozhodnite sa presne, napríklad chodiť do posilky aspoň 3 x týždenne. A buďte reálni. Pokiaľ ste doteraz horko-ťažko vytlačili 100 kg na lavičke, nechcite hneď tlačiť 150. Ak máte veľa práce, desať koníčkov, tri milenky a dvoch psov, nemôžete čakať, že zabehnete Košický maratón pod 2:15.

Pozor!

Pripravte sa, že veci nepôjdu vždy podľa predstáv. Choroba, pracovné vyťaženie, ženy, muži, deti, financie, to všetko môže skrížiť vaše predstavy. Plánujte! Chcete mať svaly? Zabudnite na bedminton! Chcete schudnúť? Skúste dať ten Košický maratón pod 2:15 ;-) Ak robíte veci “len tak”, ťažko môžete sledovať postup alebo niečo zmeniť.

Štart!

Cieľ je jasný, permanentka kúpená, milenky obriadené… Ideme na to. Každý tréning, každé jedlo vás približuje k cieľu a naopak. Ak nebudete dodržiavať plán, vaša destinácia sa vzďaľuje. Po určitom čase, odporúčam mesiac, musíte svoje kroky prehodnotiť. Zlepšujete sa? Stagnujete? Nebodaj sa zhoršujete? Ak sa nedarí, meňte, ak ste spokojní, pokračujte!

Man with a dumbbell

Záver

Veľa vecí ste určite poznali. Ale dodržujete ich? Väčšina ľudí, ktorí za mnou chodia na poradenstvo, zlyháva v základoch. Darmo budete kupovať doplnky výživy “pre zaručený rast svalov”, ak nemáte pevný základ, na ktorom môžete ďalej stavať.

Série, gramy, váhy, tabuľky, rozpisy, sypačky… to všetko je na druhom mieste. Najprv musíte vedieť, čo chcete a ako to dokázať.

Tipy na záver, vlastne na začiatok:

  1. Presne si určite, čo, kedy a ako chcete dokázať. Buďte reálni.
  2. Naplánujte si postup, kontrolujte sa a prehodnocujte svoje kroky.
  3. Pripravte sa na zmenu. Buďte otvorení novým veciam. Ak so sebou nie ste spokojní, musíte to zmeniť.
  4. Buďte vytrvalí. Nepôjde to ľahko. Nepôjde to rýchlo. Sorry, ale je to tak.
  5. Ak ste to doteraz nerobili, začnite si zapisovať. Koľko ste zdvihli, zabehli? O koľko ste sa zlepšili? Je nemožné zapamätať si svoje tréningy s odstupom času. Ak ich máte zapísané, viete objektívne zhodnotiť svoju snahu.
  6. Buďte v pohode, berte to s nadhľadom. Ak sa teraz nedarí, nevadí. Pozitívna myseľ prináša pozitívne výsledky. Ak veríte v úspech, ste na polceste.