Ak chcete pribrať svaly a dostať sa trochu do formy, každý vám poradí jesť to isté. Mäso, ryžu, vajíčka. Ale mäso, ryža a vajíčka sa nedajú jesť vkuse deň čo deň. Tak sme pre vás pripravili zoznam niekoľkých potravín, ktoré spestria vašu cestu k vysnívanej postave.



Mandle

almond-nuts-are-good-for-health

Mandle majú síce rastlinný pôvod, ale aj tak sú plné bielkovín. Len štvrtina šálky mandlí obsahuje skoro 8 gramov bielkovín, čo je o 2 gramy viac než vo vajíčku. Mandle sú skvelým zdrojom zdravých mono-nesaturovaných tukov a horčíka.
Horčík je nenahraditeľný minerál využívaný vo viac ako 300 biologických procesoch v našom tele a má dôležitú rolu v tvorbe nového svalového tkaniva. Mandle tiež obsahujú viac vitamínov B ako ostatné orechy. Vitamíny B regulujú metabolizmus a môžu pomôcť k pribraniu zdravej váhy.

Cvikla

cviklaNedávne výskumy ukázali, že niektoré látky v cvikle zvyšujú telesný výkon, čo vám pomôže v posilňovni. Odporúčajú, aby ste jedli dve cvikle strednej veľkosti hodinu pred tréningom – posilní to váš výkon, zníži únavu a tiež zníži spotrebu kyslíka (menej sa zadýchate). A ak vládzete viac makať, vybudujete aj viac svaloviny.

Grécky jogurt

grécky jogurt

Výroba gréckeho jogurtu zahrňuje odstránenie časti vody a sacharidov z jogurtu bežného. Výsledkom toho je zdvojnásobenie množstva bielkovín. K tomu, tento druh bielkovín (kaseín) sa trávi o čosi pomalšie než iné druhy a vaše telo tak vyživuje dlhšiu dobu. Štúdia z roku 2012 zistila, že konzumácia kaseínu pred spaním môže zvýšiť nočný proces rastu svalov až o 22 percent.

Maliny

malinyMaliny zohrávajú v budovaní svalov viacero úloh. Po prvé, posilňujú tráviaci systém, čo vám pomôže spracovávať a vstrebávať potrebné živiny. Po druhé, obsahujú veľa vlákniny (8 gramov na šálku), a to vám zlepší spracovávanie väčšieho množstva jedla. Antioxidanty v malinách navyše prispievajú k celkovej regenerácii tela.

Avokádo

avokadoHoci avokádo je známe pre svoj vysoký obsah tuku, určite z neho nestučniete. Práve naopak. Avokádo má v sebe kombináciu živín, ktoré z neho robia potravinu priam ideálnu na budovanie svaloviny. Avokádo skrýva 20 rôznych užitočných živín, 10 gramov vlákniny a 15 gramov mono-nesaturovaného tuku. Výskumy ukazujú, že konzumácia tohto typu tuku (spomínali sme ho aj pri mandliach) zabraňuje ukladaniu tuku v oblasti brucha. A to sa vám rozhodne môže hodiť, ak plánujete pribrať trochu váhy.