Do predajne vstúpi kuriér s veľkou krabicou, odovzdá ju zodpovednej osobe a odíde. Presne takto vyzeralo ráno v niekoľkých O2 pobočkách na Slovensku. Nebolo by na tom nič zvláštne keby sa z neznámej zásielky zrazu nestal konkurenčný boj o zákazníka.



Práve takýto scenár sa odohral v stredu 9. marca u jedného z mobilných operátorov. Nikoho by však ani len nenapadlo, že po otvorení doručeného „darčeka“ sa z neho začnú valiť tyrkysové balóniky s logom 4ky, ktoré vzlietnu vysoko k stropu predajni. Okrem nich si O2 našlo aj takýto odkaz: So službou Moja 4ka platí jednotná cena 4 centy za 1 minútu, 1 SMS alebo 1 MB dát na Slovensku a v celej Európskej únii. Ide o ďalší krok v odboji, v ktorom chce 4ka prinútiť ostatných operátorov, aby “prispôsobili svoje ceny a služby predovšetkým potrebám zákazníkov,” uvádza sa v tlačovej správe 4ky.

1438

K celej situácii sa vyjadril aj riaditeľ divízie obchodu a marketingu SWAN Mobile Peter Helexa, ktorý to komentoval nasledovne: „Už druhýkrát touto formou poukazujeme na štyri zlá, ktoré podľa našich zistení trápia zákazníkov mobilných operátorov: viazanosť, skryté podmienky, obmedzená platnosť cien a výhodné podmienky len pre niektorých. Zdanlivo výhodné ponuky a ceny sú často nafúknuté viac, než naše balóny. A na pohľad férové podmienky pre zákazníka sú v skutočnosti až tak vysoko a vzdialené, že na ne dosiahnete ťažšie, ako na balóny pod stropom. Preto všetkých operátorov aj ich zákazníkov opäť vyzývame, aby vypustili vzduch z telefónnych účtov a pridali sa k odboju za lacné volania a dáta.“

1439

A čo na to hovorí samotné O2? „Úprimne, nemali sme veľmi čas sa tým zaoberať, keďže my sa radšej venujeme svojim zákazníkom. Mimochodom, za celý deň sa nikto z nich na stropnú dekoráciu ani len neopýtal. Bude to asi tým, že k nám chodia za obsahom, kvalitou, top službami a starostlivosťou. Každý balónik raz praskne.“

Uvidíme, kam až dospeje táto telekomunikačná vojna a bitka o zákazníka, ktorá bude zjavne ešte veľmi zaujímavá. No jedno je jasné, po Telekome a O2 nasleduje Orange, takže už teraz sme zvedaví, čo si 4ka pripravila pre najväčšieho slovenského mobilného operátora.

Zdroj/Foto: strategie.hnonline.sk