Už dnes otvorí pre novinárov svoje brány dlho očakávaný autosalón vo Frankfurte, Ten pritom ponúkne obrovský počet úplne nových, ale aj vylepšených modelov od viacerých automobiliek. Zastúpenie tu bude mať aj spoločnosť Brabus, ktorá s obľubou prerába silné stroje na hotové skvosty na kolesách. Nemci si tentokrát vzali na paškál najnovšie monštrum od Mercedesu. ich výsledné dielo s označením Brabus 500 privádza nadšencov terénnych automobilov do šialenstva.



Brabus 500 je pritom úpravou Mercedesu  G 500 4×4², ktorý je nástupcom legendárneho 6-kolesového tátoša s pohonom všetkých náprav. Monštruózny vzhľad pôvodného modelu pritom nebolo potrebné zásadne meniť. Mercedes totiž podľa slov Brabusu siahol po dostatočných rozmeroch karosérie, čo sa výšky, šírky i dĺžky týka. V tomto smere tak ostala G 500 bezo zmien, prerábka sa ale ani v tomto prípade nevyhla typickému spodnému splitteru predného nárazníka s mohutným vzhľadom, na ktorom nájdeme i prídavné LED svietenie.

Na prednej maske sa hrdo týči zdvojené Béčko, teda logo spoločnosti Brabus, ktorá sa terénnemu monštru pozrela na zúbky. Bez povšimnutia pritom neostali ani predné svetlomety, tie boli vymenené za originál Brabus xenóny s fantastickou svietivosťou, pričom v tomto prípade boli ešte doplnené o dizajnový prvok – karbón. Ak sa na Brabus 500 pozriete z prednej strany, karbón si všimnete tiež na spätných zrkadlách, ktoré chráni pred zničením, ako i na prednej kapote.

Vysoko osadený terénny automobil bol v tomto prípade odmenený 22-palcovými diskami, rovnako, ako tomu bolo v prípade originálu. Tentokrát ale boli kolesá mierne zatmavené Brabusom, aj vďaka tomu na bočnej starne ešte viac vynikajú polohovateľné schodíky pre vstup do vozidla, ako i zdvojená tyč, ktorá vedie k ukončeniu výfukového systému. Ani „zadok“ 500 pre nás nie je ničím výnimočný. Podobne, ako je tomu v prípade všetkých terénnych Mercedesov, aj tento sa dočkal nového zadného nárazníka, ktorý doslova oživil automobil aj po tejto stránke. Nad nevýraznými zadnými svetlometmi nájdeme veľké veko zadného batožinového priestoru, to je zasa z hornej strany vhodne doplnené o prídavný spojler – ako inak, v karbónovom prevedení.

Nadšenci automobilového priemyslu s obľubou podpichujú výrobcov, že každý kus karbónu na karosérii pridáva ich tátošovi pod kapotu jedného koňa. Zdá sa ale, že v tomto prípade to nutné nebolo, veď Brabus 500 ponúkne skvelé špecifikácie po motorickej stránke aj bez dizajnových prvkov. 4.0 l V8 Bi-turbo motor známy tiež z modelového radu GT a C od Mercedesu v Brabuse vylepšili vcelku výrazne, osemvalec totiž získal výkon 368 kW, čo je rovných 500 koní, oproti pôvodným 422 koňom, teda 310 kW ide o posun k lepšiemu asi o 80 koní. Toto dosiahla BB 500 vďaka kitu Brabus B40 – 500 PowerXtra, ktorý sa postaral rekalibráciu elektronického ovládania plniaceho tlaku. Čo sa zrýchlenia a „maximálky“ týka, najnovší Brabus má rozhodne čo povedať aj v tejto oblasti. Terénny automobil totiž zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je v tomto prípade obmedzená na 210 km/h. Je len ťažké odhadnúť, čo by sme s bi-turbo osemvalca mohli dostať skutočne.

Na cenu nového Brabusu 500 si ešte pár hodín počkáme. Podľa predpokladov sa ale od pôvodného Mercedesu  G 500 4×4² veľmi líšiť nebude, ak máte teda o toto monštrum záujem, pripravte si asi 250 tisíc eur. Za neupravený Mercedes pritom „vysolíte“ 226 000 €.






Zdroj: Autoevolution.com