Veľa ľudí denne bojuje s problematickým zaspávaním. Ak patríte medzi nich, určite si prečítajte tieto tipy. Môže vám to raz a navždy pomôcť vyriešiť vaše problémy a konečne sa budete môcť vyspať ako bábätko.

Choďte na prechádzku

Večerná prechádzka vám môže pomôcť nielen s trávením, ale aj s lepším zaspávaním. Takže namiesto toho, aby ste si ľahli k televízoru sa choďte navečer prejsť a hneď budete mať lepší a kvalitnejší spánok.

Zhlboka dýchajte

Hlboké dýchanie pomáha upokojiť organizmus a pripraviť ho na to, že sa ide spať. Keď totiž dýchate krátko a plytko, organizmus má pocit, že má bojovať alebo utekať a cíti sa v akomsi strese, čo teda určite spánku nepomôže. Spomaľte a zaspíte lepšie.

Zabudnite na modré svetlo

Telefóny, počítače či iPady produkujú takzvané modré svetlo. To nášmu organizmu pripomína oblohu, čo mu bráni produkovať melatonín, lebo si myslí, že je deň. Bojovať proti tomu môžete tak, že sa vystavíte červenému, žltému či oranžovému svetlu. Alebo  jednoducho z miestnosti, v ktorej spíte, odstránite všetku techniku. Zabudnite teda na večerné surfovanie na telefóne.

muz spanok

Dostaňte zo seba všetky pocity

Niekedy je naša myseľ to, čo nám bráni zaspať. Skúste sa niekomu vyrozprávať alebo ak si niektoré veci chcete nechať pre seba, vypíšte ich na papier. Obidve metódy môžu byť odľahčujúce a istým spôsobom očisťujúce. Lepšie sa uvoľníte, a tým pádom sa lepšie aj vyspíte.

Bzučte

Znie to smiešne, no keď zatvoríte oči, zhlboka sa nadýchnete a začnete nosom bzučivo vydychovať, pomôže to vášmu spánku. Ako? Vibrácie, ktoré toto bzučanie spôsobuje, uvoľňujú myseľ a môžu telu pomôcť zbaviť sa negatívnych emócií a produkovať viac melatonínu. Aké jednoduché. Problém však môže nastať vtedy, ak sa vaša partnerka bojí hmyzu.

Zdroj: Ctk.cz | Foto: Pixabay.com