Väčšina mužov, s ktorými sa rozprávam o tréningu nemá presný postup, ktorý ich dovedie tam, kde sa chcú dostať.



Či už cvičíte nejaký ten piatok alebo ste práve začali, budete potrebovať návod – tréningový plán. Je oveľa jednoduchšie a efektívnejšie dodržiavať  presný postup, než cvičiť „len tak“ a potom sa čudovať, kde je ten pes zakopaný.

Už som spomínal, aké dôležité je mať cieľ. Podľa neho si totiž vyberáte aj postup, v našom prípade tréningový plán. Ak chcete nabrať svaly, logicky si nezvolíte „rysovací tréning“ alebo „tvarovací tréning na zadok a stehná“.

Tréningových plánov je mnoho a hlavne pre začiatočníka je veľmi ťažké si vybrať. Dobrý plán by mal mať niekoľko charakteristík, ktoré vám pomôžu rozhodnúť sa. Ste začiatočník alebo pokročilý? Chcete naberať alebo chudnúť? Chcete zlepšiť svoj výkon alebo vzhľad?

http://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-photography-woman-doing-weight-training-image17849767

Ďalším veľmi dôležitým aspektom je praktická stránka. Sedemdňový dvojfázový tréningový plán môže vyzerať na papieri vynikajúco, no pochybujem, že ho dokážete dodržiavať dlhodobo. Opäť pripomínam, treba byť reálny. Pre kondičných cvičencov je pravidelná športová aktivita 3-4 x za týždeň dostačujúca. Ak máte vyššie ambície ako byť „len priemerný“, budete musieť trénovať 4-6 x za týždeň, ak máte súťažné ambície, budete musieť prečítať viac článkov ako je tento.

Dajte svojej snahe smer. Aj ten najhorší tréningový plán je lepší ako žiadny plán. Prinajhoršom zistíte, že daný plán vám nevyhovuje. Je príliš náročný? Je nudný? Nezlepšili ste sa? Toto sú cenné poznatky, ktoré vám potom pomôžu zvoliť ďalší postup. Ak plán vyhovuje, super. Odložte si ho, zapíšte a môžete ho s odstupom času použiť znovu. Ak nevyhovuje, treba niečo zmeniť a nabudúce skúsiť plán založený na inom princípe. Som presvedčený, že keď vyskúšate niekoľko tréningových plánov, rýchlo sa naučíte veľa o sebe a svojom tele.

24754_381522070030_777206_n

Záver

Predstavte si tréningový plán ako mapu, ktorá vás dovedie k cieľu. Niektoré cesty síce nemusia byť vždy dobre zaznačené, ale je to lepšie ako cestovať naslepo. Môže sa vám totiž stať, že sa ocitnete niekde, kde ste nechceli byť.