Ruská off-roadová klasika sa dočkala znovuzrodenia. Legendárny GAZ 69 dokazuje, že aj z tradičného automobilu možno vykúzliť skutočný skvost. Pri pohľade na jeho vynovenú karosériu a mimoriadne výkonný 8-valcový americký motor sa začnú zbiehať slinky nejednému motoristovi. 



Nezničiteľný GAZík sa množstvom nedostatkov nevyznačoval. Za azda najvýraznejšie jeho mínus sa dalo považovať nie celkom presvedčivé brzdenie, to však vo vynovenej verzii napravila spoločnosť Teraflex, ktorá sem umiestnila svoje kotúčové brzdy. Reštaurátori z petrohradského Truck Garage nenechali nič na náhodu a do tradičného automobilu umiestnili takmer všetky moderné systémy, ktoré sú už dnes v off-road vozidlách štandardom. Chýbať tak nebude nastaviteľný podvozok, pohon štyroch kolies a uzávierka diferenciálu ARB. Karoséria disponuje pri prednej maske tiež navijakom, čo je pre mohutný „teréniak“ obrovská výhoda.

927

Jednou z najvýznamnejších zmien, ktoré ale na prvý pohľad nezbadáme, je motor. Pôvodné srdce automobilu vystriedali hnacie jednotky HEMI z USA, pričom podľa dostupných informácií ide o repasované motory, ktoré nemajú najazdené viac ako 30 tisíc kilometrov. Na výber pritom budú 3 agregáty: o objeme 5,7 litra; 6,1 litra a najvýkonnejší z trojice, 6,4-litrový osemvalec o celkovom výkone 342 kW (465 koní). Repasovaných GAZov bude dostupných celkovo 12, cena by sa mala pohybovať okolo hodnoty 54 000 €.

Zdroj: youtube, auto.cz