Zrejme si viete predstaviť, že prevádzka super auta, ako je Bugatti Veyron, nie je lacná záležitosť. Už len predajná cena auta, ktorá bola zhruba jeden milión eur naznačuje, že to nebude prevádzka trojvalca od Škodovky. Koľko však reálne stoja bežné úkony ako výmena pneumatík, oleja a podobne? Sadnite si radšej.



 

Výmena oleja – 20 000 eur

Nežartujeme, výmena oleja v Bugatti Veyron stojí toľko, ako nadpriemerné auto slovenskej rodiny. Prečo a aký zázračný olej do motora v servise lievajú, nevieme. Rozhodne sa však servisný interval oplatí dodržiavať. A to sme začali lacno:)

Výmena pneumatík – 30 000 eur

Protektory na Veyron neobujete a ani jazdené pneumatiky z inzercie, nevadí, že nemajú “pupák”. Premávať sa rýchlosťou ďaleko presahujúcou 300 km/h na nekvalitných pneumatikách by ste zrejme nechceli. Navyše, pneumatiky sa na Veyrone vždy menia ako set, všetky štyri naraz. Na gume sa šetriť neoplatí, páni.

Bugatti ChironPrečítajte si tiež:
Nástupca kráľa automobilov, Bugatti Chiron. Nech žije kráľ!

 

Výmena diskov – 120 000 eur

Disky na Veyrone sa nemenia iba vtedy, keď ich opriete o obrubník alebo trafíte jamu na ceste. Disky na Bugatti Veyron je potrebné meniť vždy po troch prezutiach pneumatík! Neuveriteľné, ale je to tak. Dôvod je, že gumy sú k diskom lepené špeciálnym lepidlom, ktoré zabraňuje ich preklzu na diskoch, ako často možno vidieť pri autách stavaných na profesionálne šprinty.

Výhodný balíček servisu

Ak si plánujete kúpiť nové Bugatti, nezúfajte, výrobca má pre vás aj pomerne slušnú ponuku. Zaplatíte pri kúpe auta 50 000 eur navyše a tri roky servis neplatíte. Akurát nevieme, či sa do údržby počítajú aj kolesá, to by bolo vcelku milé.

Zdroj: motorauthority.com Foto: netcarshow.com