K dopravným prostriedkom, ktoré sú poháňané elektrickou energiou sa pridajú aj kamióny! Pôjde však len o jednu trať v Los Angeles medzi dvom najväčšími prístavmi.



Kamióny nebudú na novej elektrickej diaľnici e-Highway jazdiť na naftu, ale na elektrickú energiu. Pôjde o 30 km dlhý úsek, ktorý patrí medzi jeden z najvyťaženejších dopravných koridorov (Alameda) v USA.

Roding Roadster auf dem Prüfstand in Groß Dölln

Spoločnosť Siemens ho buduje nad diaľnicou v oboch smeroch a bude spájať dva najväčšie prístavy Port of Los Angeles a Port of Long Beach. Špeciálne kamióny budú disponovať hybridným pohonom, nebudú mať len dieselový motor, ale aj elektromotory.

siemens-e-highway_01-galeria

V praxi to bude fungovať tak, že keď sa kamión pripojí na elektrické vedenie, vypne sa jeho spaľovací agregát a v jazde bude pokračovať ako čistý elektromobil.

siemens-e-highway_05-galeria

Samotné pripojenie prebehne automaticky vo chvíli, keď elektronika detekuje trolejové vedenie. Táto novinka zatiaľ funguje len na 1 km úseku, no do konca júla 2015 by mala byť hotová celá elektrická diaľnica, kedy by mal začať aj rok skúšobnej prevádzky. Vďaka nej bude jasné, aký druh pohonu bude pre tieto kamióny najideálnejší.

siemens-e-highway_03-galeria

Nová elektrická diaľnica by mala mestu anjelov priniesť menej škodlivých emisií a menej hluku, pretože doposiaľ sa po železnici prepraví minimálne 13 000 kontajnerov denne. Čo však stále nestačí, preto musí prepravu tovaru zabezpečovať aj kamiónová doprava.