Trh s automobilmi sa za ostatné roky poriadne rozrástol, pochopiteľne, výnimkou nie je ani kategória športiakov. Automobilky sa preto nemôžu čudovať čoraz vyšším požiadavkám zo strany zákazníkov, ktorí požadujú najmodernejšie technológie, ako i najkvalitnejšie dielenské spracovanie karosárskych dielov. Práve to sa im snaží ponúknuť aj svetoznáme Lamborghini vo svojom najnovšom počine zvanom Huracán Spyder, ktorý ponúkne nielen dokonalý vzhľad, ale tiež dokonalý zážitok z jazdy.



Na autosalóne vo Frankfurte sa očakáva, že svoje želiezko v ohní má azda každý výrobca. Výnimkou nemalo byť ani Lamborghini, ktoré šlo do Nemecka s cieľom zaujať svojim novým kabrioletom, čo sa mu nepochybne podarilo. I keď bude Lamborghini Huracán LP610-4 Spyder patriť skôr medzi sezónne modely, nepochybne zaujme širšiu vrstvu boháčov.

Lamborghini Huracán Spyder

Niet sa pritom čomu čudovať. Prerábka pôvodného Huracánu vyšla spoločnosti zo Sant’Agaty na výbornú a nový model tak pôsobí ešte nebezpečnejším dojmom, ako je tomu v prípade jeho väčšieho brata. Huracán Spyder ponúka kvalitnú plátenú strechu v troch farebných prevedeniach – červenom, čiernom, i hnedom, pričom tá bude schopná sa sklopiť a vykloptiť v priebehu 17 sekúnd, ako je tomu v prípade mnohých iných kabrioletoch, aj LP610-4 pritom potrebuje znížiť rýchlosť na 50 km/h.

Huracán Spyder zaujme aj po motorickej stránke. 1542 kg vážiaca varianta superšportu od Lamborghini sa vybrala vlastnou cestou a na rozdiel od pôvodného 12-valcového Huracánu ponúkne „len“ valcov 10 – no s poriadne vysokým výkonom. 5,2-litrový motor totiž ponúkne v súčte až 448 kW, čo predstavuje skvelých 610 koní. Novinka od „Lamba“ ponúkne tiež 560 N.m. Dôležitým je pritom rozhodne fakt, že Lamborghini Huracán Spyder ponúkne tiež pohon všetkých kolies, pričom táto vlastnosť mu pomôže predovšetkým pri rozbiehaní a dosiahnutí maximálnej rýchlosti. Tá sa zastavila na čísle 325 km/h, čo sú hodnoty povolené aj na pôvodnom Huracáne. LP610-4 ponúkne zrýchlenie z 0 na 100 za 3,4 sekundy.

Najnovší počin od Lamborghini podržia na ceste 20″ disky Giano, ktoré dotvárajú v kombinácii s dvojfarebným prevedením exteriéru automobilu bezchybný vzhľad samotného Spyderu. V porovnaní so starším modelo, Lamborghini Gallardo Spyder, je Huracán Spyder až o 40 % tuhší a ráta aj s prítlakom väčším o 50 %. Aj toto by malo výrazne dopomôcť k dokonalým jazdným vlastnostiam nielen na pretekárskych okruhoch, ale aj v bežnej premávke. Za zmienku tiež stojí možnosť vypínania polovice valcov, to by malo v kombinácii so Start & Stop systémom výrazne znížiť spotrebu auta, tá sa tak má vtesnať do 12,3 l/100 km, čo sú v tejto kategórii prinajmenšom nezvyčajné hodnoty. Lamborghini poukázalo bezprostredne po predstavení aj na cenu Spyderu. Tá sa zastavila na čásle 184 450 €, pričom aj toto je hodnota bez DPH. V základnej výbave sa ale môžete tešiť na 12,3″ TFT displej, športové sedadlá Alcantara, full-LED svetlomety, no v neposlednom rade tiež karbón-keramické brzdy a mnoho ďalšieho.

Zdroj: Autoevolution