Chceli by ste si zakúpiť nejaké doplnky stravy, ktoré by pomohli vašej postave, ale neviete, čo naozaj funguje? My vám predstavujeme 5 doplnkov stravy, ktoré si zaslúžia vašu investíciu a zároveň aj pár takých, ktoré by ste mali radšej odignorovať.

Proteín

Základný kameň doplnkovej výživy každého cvičenca. A skutočne funguje. Práškový proteín nám pomáha obohatiť našu stravu o potrebné bielkoviny, živiny nevyhnutné pre svalový rast a uchovanie svalstva. Preto je užitočný aj pri chudnutí, aj pri zdravom naberaní váhy. Samozrejme, nie každý ho nevyhnutne potrebuje. Ak máte pocit, že denne jete dostatok mäsa, vajíčok a iných bohatých zdrojov bielkovín, práškový proteín nie je pre vás nevyhnutnosť. Ak sa ale bielkovinami vo vašej strave nemáte čas príliš zaoberať, investícia do tohto doplnku je zrejme dobrým krokom.

474Prečítajte si tiež:
Potraviny, o ktorých ste nevedeli, že budujú svaly

Kreatín

Kreatín je látka prirodzene sa nachádzajúca vo svaloch a v posledných rokoch veľmi populárny doplnok stravy. Dobrou správou je, že kreatín je naozaj účinný. Množstvo výskumov dokázalo, že kreatín zvyšuje fyzickú silu, vytrvalosť a celkovú prácu svalov. Medzi jeho ďalšie pozitívne účinky patria – rýchlejšia regenerácia tela, lepšia hydratácia svalov a jedna štúdia dokonca preukázala zlepšenie pamäti. Kreatín je navyše aj lacný a ak beriete odporúčané denné množstvo 5 gramov, vydrží vám naozaj dosť dlho.

poeder

Horčík

Horčík je minerál kľúčový pre zdravé svalové fungovanie. A predsa je to minerál, ktorého podľa prieskumov väčšina z nás nemá dostatok. Ak teda máte podozrenie, že by ste mohli patriť do väčšiny, horčík v tabletách môže pomôcť vašej kondičke ako aj zdraviu. Ďalšou možnosťou je zlepšiť stravu a jesť napríklad viac banánov, orechov či horkej čokolády.

Vitamín D

Dlhodobé užívanie vitamínu D v doplnkoch stravy zvyšuje u mužov testosterón až o 25 percent. Taktiež je dokázané, že väčšina z nás má tohto vitamínu málo, čo môže spôsobovať svalovú slabosť a mnohé iné zdravotné komplikácie. Preto ak máte pocit, že sa dostatočne nevystavujete slnku, vitamín D v tabletkách vám najmä v zimných mesiacoch môže pomôcť v posilňovni aj mimo nej.

Doplnky stravy, bez ktorých sa zaobídete:

Gainery – proteíny zmiešané s cukrom, za ktorý si mastne priplatíte. Čistý proteín je vo všeobecnosti lepšou investíciou.

Aminokyseliny – základne stavebné prvky bielkovín. Aminokyseliny vaše telo deň čo deň vyrába štiepením bielkovín, ktoré konzumujete. Aj keď vedecké dôkazy jednoznačne nepotvrdzujú ani nevyvracujú ich účinok, ak prijímate dosť bielkovín, aminokyseliny vám nemôžu chýbať.

Predtréningové stimulanty – aktívna látka v týchto výrobkoch je takmer vždy kofeín. Ak nemáte peňazí na rozhadzovanie, lacnejšími a zdravšími stimulantmi sú napríklad káva či zelený čaj.