Chodíte na nákupy s odhodlaním nakúpiť svaly budujúce jedlo a zakaždým skončíte len s vajíčkami, tvarohom a mäsom? Ak áno, ponúkame vám pár ďalších potravín, ktoré môžete prihodiť do košíka. Tieto jedlá sú lacné, zdravé a dostanú vás do formy!

 

Ananás

pineapple-870217_1280
Určite sa pýtate, ako by už len ananás mohol urýchliť rast svalov? Nuž, toto ovocie v sebe skrýva špeciálny enzým (bromelain), ktorý nášmu telu pomáha lepšie štiepiť a vstrebávať zjedené bielkoviny. Ak si teda dáte po cvičení tvaroh s trochou ananásu, z tvarohu vyťažíte viac potrebných živín. Okrem toho bolo dokázané, že ananás zmierňuje svalový zápal. Dávajte si však pozor, ananás v konzerve má bromelainu podstatne menej ako jeho čerstvá verzia.

Čokoládové mlieko

hot-chocolate-1058197_960_720

Nedávna štúdia publikovaná v International Journal of Sports Nutrition and Exercise Metabolism tvrdí, že čokoládové mlieko je zrejme najlepším nápojom, ktorý si po tréningu môžete dať. Ukázalo sa, že obsahuje ideálny pomer sacharidov a bielkovín pre obnovenie svalovej energie a naštartovanie ich rastu. Podľa tohto výskumu čokoládové mlieko prekonáva aj slávne proteínové šejky.

Šošovica

3_types_of_lentil
Vedeli ste o tom, že šošovica má prekvapivo vysoký obsah bielkovín? Jedna šálka šošovice obsahuje 40 gramov sacharidov a 18 gramov bielkovín, čo je pre budovanie svalov ideálny pomer. Taktiež vás obohatí o vitamíny B6, B1, B9 (všetko vitamíny, ktoré urýchľujú regeneráciu po ťažkom tréningu) železo a nemalé množstvo vlákniny. Ďalšou výhodou je, že za šošovicu neutratíte veľa a môžete ju zakomponovať do množstva jedál.

Cesnak

garlic-1039563_1280

Ako môže rastlina takmer bez kalórii či bielkovín pomôcť vaším svalom? Odpoveď sa skrýva v hormónoch. Rast svalov samozrejme zväčša závisí od cvičenia a od príjmu základných živín (sacharidov, tuku, bielkovín), ale aj vaše hormóny zohrávajú úlohu. A viacero výskumov potvrdilo, že konzumácia cesnaku môže významne zvýšiť hladinu testosterónu, nášho mužského hormónu.

Cícer

maxresdefault

Cícer podobne ako šošovica obsahuje pomerne veľké množstvo bielkovín, komplexných sacharidov a vlákniny. Je tiež dobrým zdrojom železa a najmä zinku, ktorý bol tiež spojený so zvýšenou produkciou testosterónu. Táto strukovina je vhodná najmä pre tých, ktorý majú problém poriadne zaplniť žalúdok. Výskum totiž preukázal, že cícer efektívne potlačuje prehnaný apetít.

Zdroj a Foto: Pixabay.com, Youtube.com/user/flexforall2