Známy český pivovar Bernard zverejnil novú reklamu na čiernu 12ku. Označili ju za sexistickú a rasistickú. Zábava a humor už asi vymierajú…



Keď sa český pivovar rozhodol urobiť novú reklamnú kampaň na čiernu 12ku s obrázkom tancujúcej černošky, asi naivne veril, že doba je naklonená humoru a ľudia rozumejú srande. Fejsbúková fanpage Bernard bola okamžite zaplavená búrlivou diskusiou dvoch skupín o tom, ako je alebo nie je reklama rasistická a sexistická. Vznikla dokonca aj anti-skupina s názvom Bojkot piva Bernard, ktorá má ale len 224 členov. Bernard našťastie nemieni od humoru upúšťať a na nenávistné komentáre na FB odpovedal slovami klasika Krausa (Pelíšky): „Dávám mravokárkyním a mravokárcům rok, maximálně dva.“

pivo bernard reklama
Ženy a pivo patrili v reklame vždy k sebe.

Ku kritike sa vyjadril samotný pivovar aj pre Lidové noviny: „Rozhodne sa nejedná o rasistickú alebo sexistickú reklamu a už vôbec nijako nesúvisí so súčasnou veľmi tragickou situáciou vo svete. Túto reklamu používame už dva roky, avšak tento štýl je známy už viac ako 80 rokov. Jedná sa o retro reklamu v štýle amerických pin-up girls, ktorá je vo svete veľmi populárna už mnoho desaťročí a využívajú ju také firmy, ako napríklad Coca-cola, Lucky Strike a podobne.“

856

Pivovar už stihol v štýle pin-up girls vyrobiť aj kalendár pre nastávajúci rok 2016. Vyzerá to ale tak, že dnes si už človek na verejnosti nemôže urobiť srandu z ničoho a nikoho. Ak poviete pikantnú poznámku na adresu ženy, tá vás okamžite označí za sexistu, aj keď sa bude doma potajomky spokojne obzerať pred zrkadlom, aká je stále žiadaná a ďakovať Bohu za nový steper a protivráskový krém. Spraviť si srandu z niekoho inej farby pleti (alebo to nebodaj skombinovať s čiernym humorom) je už odsúdeniahodné, rasistické a zvrhlé. Tak si teda zakážme robiť srandu zo žien či černochov a vtipy adresujme výlučne chlapom a bielym. Veď sme si všetci rovní …

Zdroj a Foto: hnonline.sk, Facebook, creativemarket.com