Spoločnosti Buick a Opel sa už v rámci koncernu General Motors netaja svojou spoluprácou prakticky vo všetkých oblastiach výroby automobilov. Zatiaľ čo Buick sa zameriava pri predaji na domáci trh v Amerike a svoje modely posiela aj do Číny, Oplu sa výrazne darí preraziť v Európe. Zdá sa pritom, že na ceste je ďalší mimoriadne zaujímavý kúsok, ktorý by už čoskoro mohol brázdiť naše cesty. 



Vozidlo Buick LaCrosse 3. generácie by pritom malo predstavovať akúsi inovovanú verziu predošlej generácie Opel Insignia. Môžeme tak vravieť o sedane vyššej strednej triedy, ktorý by používateľovi mal poskytnúť všetko, čo k dokonalému zážitku z jazdy bude potrebovať. Samotný model LaCrosse bol pritom predstavený na výstavisku v Los Angeles, už tam sa však objavili prvé informácie o tom, že pôjde o Insigniu novej generácie. Pochopiteľne, Opel bude musieť urobiť na vozidle drobné zmeny.

V podstate by tieto zmeny nemali byť obzvlášť závažné, keďže sa predpokladá. že Opel nebude chcieť výrazným spôsobom zasahovať do karosérie samotného automobilu. Zmeny by sa tak mali udiať predovšetkým pod kapotou, keďže nároky Európanov na motorickú časť vozidla sú diametrálne odlišné, ako je tomu v Amerike. Celkovo pritom LaCrosse svojím vzhľadom pripomína koncept limuzíny Avenir, avšak nedosahuje také úctyhodné rozmery, ako je tomu v prípade väčšieho a robustnejšieho modelu z dielne automobilky Buick.

Buick LaCrosse pritom ponúkne hneď niekoľko zaujímavých dizajnových prvkov, či už budeme vravieť o interiéri, alebo exteriéri. Tak napríklad, Buick stavil v tomto prípade na oblé tvary, pričom predná maska nepôsobí robustným dojmom, čo napokon aj nie je na škodu. Dokonale totiž zapadá medzi dvojicu svetlometov, pričom svojím chrómovým orámovaním dodáva modelu v zvolenej konfigurácii istú dávku exkluzivity. Ak sa pozrieme na zadnú stranu automobilu, najväčšmi upútajú pravdepodobne svetlomety, ktoré využívajú LED technológiu. Práve jeden z LED pásov zasahuje aj do batožinovej časti automobilu, čím ju opticky spája so zvyškom „zadku“ auta.

Oproti exteriéru pritom nezaostáva ani interiér. Pri pohľade do vnútra Buick LaCrosse sa nám naskytne pohľad na štvorramenný volant, digitálny prístrojový panel, ale aj na relatívne veľký dotykový centrálny displej, pomocou ktorého bude môcť používateľ vo vozidle nastaviť všetko potrebné. Na prvý pohľad by sa pritom mohlo zdať, že Buick stavil na poriadnu dávku exkluzivity a vo svojom vozidle použil ako doplnky len kožené, respektíve drevené súčiastky. Pri detailnejšom pohľade však zistíme, že sa tu nachádzajú tiež aj plastové časti. V tejto chvíli však nemožno povedať, či sa s vyššou výbavou budeme môcť takýchto doplnkov zbaviť a zameniť ich za kusy z exkluzívnejších materiálov.

Buick LaCrosse bude k dispozícii v Amerike len s jedinou motorizáciou. Tou pritom bude atmosferický 3,6-litrový šesťvalec, ktorý by mal ponúknuť celkový výkon až 224 kW (305 koní) a krútiaci moment 363 Nm. Motor pritom bude plne spolupracovať s novou 8-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorú sa tu Buick rozhodol vložiť. Benzínové monštrum pritom bude primárne využívať pohon predných kolies, za príplatok však bude možné zvoliť aj verziu 4×4.

Americký tátoš bude stáť na doteraz nepoužitej platforme. Vďaka použitiu vysokopevnostnej ocele, ktorá teraz pokrýva omnoho väčšiu plochu, váži automobil až o 130 kilogramov menej ako jeho predchodca. LaCrosse tretej generácie ponúkne klasické zavesenie predných kolies McPherson, pričom vzadu sa nachádza päťprvková náprava. Za príplatok si záujemca bude môcť zvoliť na prednej osi špecifickú konštrukciu HiPer Strut, ktorá bude využívať adaptívne tlmiče. Americký sedan bude k dispozícii v lete roku 2016 a v tejto chvíli nie je známe, kedy sa o podobný automobil postará aj automobilka Opel. Podľa prvotných informácií sa však možno naň tešiť už teraz.

Zdroj: Buick.com