BMW X5 tretej generácie – Boss je mŕtvy, nech žije boss.

BMW si v roku 1999 svojou prvou ikspäťkou samo vytvorilo svoj, vtedy nový segment SAV – teda Sports Activity Vehicles. Dnes si predstavíme tretiu generáciu tohto kultového auta, ktoré výrobca uviedol minulý rok na trh s reklamným sloganom „Boss is back“, čiže boss, alebo ak chcete šéf, je späť.



P90123420_highRes

Majestátnosť

Nech máte akékoľvek auto tejto kategórie, okrem základnej a doplnkovej výbavy si kupujete jednu skrytú „výbavu“ navyše: zabudovanú prednosť v jazde. Sedíte totiž asi o pol metra vyššie ako všetci ostatní účastníci cestnej premávky v prémiovom a veľkom aute. Budíte tým automaticky dojem: Som tu pán, vládnem tejto situácii, mám prednosť, alebo pre tých výstrednejších z nás: „Uhnite!“

Spoločenský status

Sedieť, šoférovať, jazdiť či v najlepšom prípade byť majiteľom takéhoto auta vás stavia automaticky do role človeka s vyšším spoločenským statusom. Teraz budú všetci nemajitelia veľkých áut možno oponovať, ale v takých autách, ako je X5-ka sa k vám jednoducho už aj tí policajti chovajú inak. A to nehovoríme o dievčatách. Ak „naskočíte“ do auta typu X5 z iného  ̶  menšieho vozidla, zistíte, že už ani tie dievčatá nemusíte tak uháňať ;-)

P90123440_highRes

Prvý dojem

V úplne prvom momente je pre majiteľa druhej generácie pohľad na novú X5-ku minimálne miernym sklamaním. Nehovoríme, že auto je škaredé, ale starší braček bol na svoju dobu predsa len viac revolučný, viac „bru   tálny“ a viac sexy. Mladší brat z dizajnu druhej generácie až príliš veľa „dedí“ a stavia sa do role kultivovanejšieho a, bohužiaľ, až mierne konzervatívnejšieho/elegantnejšieho súrodenca.

P90123446_highRes

Nastupujeme

V interiéri dominuje veľký 10,3“ displej s dotykovým ovládaním prostredníctvom ovládacieho prvku v strednom paneli medzi sedadlami, na ktoré môžete napríklad „písať“ tak, že končekmi prstov kreslíte písmenká na ovládací prvok. Druhé, čo si všimnete je typická BMW „prevodová páka“ – ovládací „joystick“ od automatickej prevodovky. Atmosféru dotvára nemecky precízne usporiadanie prvkov na prístrojovej doske, ktorá dostala pomerne silný redizajn, aby autu dodala dostatočnú honosnosť a majestátnosť i z pohľadu zvnútra.

Autor: Ondrej Adamec / Marián Čabák / vzniklo v spolupráci s TopSpeed.sk

Celý článok si môžete prečítať v novembrovom SLOVAK MAN.

Elektronická verzia: https://www.manmagazin.sk/elektornicka-verzia

PREHĽAD RECENZIE
Celkové hodnotenie
AK SA VÁM ČLÁNOK PÁČIL, PODPORTE HO: