Čísla zvyknú byť suché, no začneme nimi – hneď sa zapotíte. R8, 10 valcov, objem päť litrov, výkon 610 konských síl, maximálna rýchlosť 330 kilometrov za hodinu, zrýchlenie z nuly na sto za 3,2 sekundy.



Jeden. Dva. Tri. Sto na tachometri, viete si to predstaviť? Pohon Quattro, perfektný automat a pohon všetkých kolies novú R8 vystrelia vpred rýchlejšie, ako vyletí guľka z hlavne zbrane. Adrenalín zhruba rovnaký ako keď na vás vystrelia, akurát, že v príjemnejšej forme.

R8 back

Zdá sa to neuveriteľné, ale od predstavenia prvej generácie ubehlo už dlhých deväť rokov, bolo teda načase prísť s novinkou. Okrem vzhľadu sa zmenila aj technická stránka. Pôvodný “základný” osemvalec sa z ponuky vytráca úplne, jedinou spaľovacou jednotkou pod kapotou bude vidlicový desaťvalec o objeme päť litrov. Pri tvorbe R8 inžinierom slovo downsizing zrejme zakázali použiť.

R8 int

Tešíte sa na novú podobu auta snov? Nám voňala viac stará verzia, pôsobila agresívnejšie. Avšak jazda nás určite zbaví pocitu nostalgie a dokáže, že technika napreduje a Audi je špičkou medzi automobilmi, aj v luxusnej športovej triede. Ak ste zabudli, Audi R8 z roku 2006 vyzerala takto:

R8 old