Šialený seriál treba promovať šialene. Aj keď tým naozaj riskujete!



Najznámejší on-line shop na svete má od roku 2010 divíziu Amzanom Studios. Pôvodne distribučná spoločnosť však svoje aktivity rozšírila aj na tie producentské. Portfólio ponúka viacero seriálov. Tým zatiaľ najúspešnejším je The Man in the High Castle. Ak vás baví sci-fi literatúra, istotne ste knihu od Philipa K. Dicka, ktorá poslúžila ako podklad o alternatívnej histórii, kde druhú svetovú vojnu vyhralo Nemecko so svojim spojencom Japonskom, čítali. Nie? Nuž tento príbeh je prepracovaný do posledného detailu a ponúka pomerne hrozivú predstavu o tom, ako by svet mohol vyzerať, keby bolo všetko inak.

Marketingová kampaň na podporu seriálu The Man at the High Castle
Marketingová kampaň na podporu seriálu The Man at the High Castle

V The Man in the High Castle je Amerika rozdelená do troch častí. Nemeckej, japonskej a akéhosi neutrálneho medziúzemia s názvom Rocky Mountains States. Prirodzene aj samotná vlajka Spojených štátov amerických vyzerá inak. Nie je prekvapením, že na nej dominuje hakový kríž. Japonci zasa nad svojim dobytým územím vztýčili vlajku, veľmi podobnú tej, ktorú počas druhej svetovej vojny používalo Japonské cisárstvo.

Prvá séria mala premiéru v januári 2015 a na druhú prišlo už v novembri. Nechýbala, samozrejme, poriadna marketingová kampaň. Predsa len dosiahnuté úspechy treba prekonávať. A tak sa jedného krásneho dňa, konkrétne 20. novembra 2015, Američania svorne poburovali nad polepmi a plagátmi v metre. Hákové kríže kde sa pozriete, vychádzajúce slnko detto a čerešničkou na torte bola hajlujúca Socha slobody.

Marketingová kampaň na podporu seriálu The Man at the High Castle - ha
Marketingová kampaň na podporu seriálu The Man at the High Castle – ha

Kampaň je istotne úspešná, pretože sa jej chytilo viacero médií, ktoré svorne pripomínali zverstvá dejúce sa ani nie pred sto rokmi. Vraj sa rany nescelili natoľko, aby sa do nich pre vtip mohla sypať soľ. Naviac je New York druhým najväčším židovským mestom na svete, prvým je Tel Aviv.

Newyorská dopravná spoločnosť, na ktorej vagónoch sa reklama na seriál nachádza, sa vyjadrila, že vizuály neporušujú žiadne pravidlá. Samotný Amazanon odkázal svetu, že vytvárajú kvalitnú produkciu, ktorá ponúka otázky na rozhovor. Ich tvorba je vraj tak kvalitná, že sa neboja ponúkať aj naozaj kontroverzné témy, ktorými chcú ľudom pripomínať, čo by sa mohlo stať a čomu sa treba vyvarovať. Spoločnosť reklamu stiahnuť neplánuje.