Už dlhodobo je známe, že hormóny sú úzko späté so všetkým, čo sa deje v tele. Telo je vlastne nastavené podľa hormónov. Keď sú hormóny a ich hladiny v krvi v katastrofálnom stave, v dysbalancii, tak poruchovo koná celé telo. Nevyhýbajúc sa, samozrejme, metabolizmu a s tým spojeným aj chudnutím. Chcete teda schudnúť? Začnite sa venovať hormónom! A aké hormóny chcete ovplyvniť? Začneme tým klasickým chlapským.



 

Ako schudnúť s testosterónom?

Jeden z najlepšie anabolizujúcich hormónov (Pred ním je inzulín! To ste asi nevedeli, čo?) je práve testosterón. No testosterone, no fun! Hladina testosterónu priamo úmerne klesá a stúpa so sexuálnym apetítom, no je tak isto dôležitý pre spaľovanie tuku a budovanie svalovej hmoty. Čím viac svalovej hmoty totiž máte, tým viac vaše telo spaľuje a metabolizmus funguje na vyššie obrátky.

Ako teda zvýšiť množstvo testosterónu? V prvom rade potrebujete zdravé tuky! Testosterónová kostra sa totižto skladá z cholesterolu. Ten je alfou a omegou pre testosterón. Preto keď máte nízkotukovú (low-fat) stravu, často sa vám môžu znižovať hladiny testosterónu, až klesnú na takú úroveň, že začnete zhadzovať svaly, nie tuk a váš postup v chudnutí sa zastaví. Budete mať pomalší metabolizmus, menej budete môcť zjesť a keď vám výdaj ostane taký istý, začnete, naopak, priberať. Orechy, oleje, tučné mliečne výrobky, vajcia a hovädzie kŕmené trávou spravia svoje.

Ako sa zvyšuje testosterón inak ako stravou? No predsa cvičením! Ideálny je na to silový tréning. Čím najzákladnejšie, tzv. viackĺbové cviky, tým lepšie. Drep, zhyb, klik, benchpress, mŕtvy ťah budú správnou voľbou.

Čo ešte môže zvýšiť hladiny testosterónu? Skúste minerály. Selén, zinok, magnézium, tie všetky pozitívne látky ovplyvňujú hodnoty testosterónu. Nájdete ich napr. v orechoch, niektorých druhoch ovocia, zeleniny, mäsa, vajíčkach, mliečnych výrobkoch a dajú sa dostať ako doplnky výživy.