Zmeňte myslenie a nasledovné zásady:



Čas berte ako najdrahšiu veličinu s nevyčísliteľnou hodnotou.

Uvedomte si, že väčšina stretnutí je strata času, vrátane tých pracovných.

Trávite veľa času s partnerkou, pretože sa ľúbite? Musíte si vybrať, buď budete bohatý, alebo budete venovať veľa času partnerke.

Vyhýbajte sa negatívnym ľudom.

A naopak – obklopujte sa pozitívnymi ľuďmi, ktorí vás môžu posunúť vpred.

Riaďte sa príslovím: „Ak ste najchytrejšia osoba v miestnosti, ste v nesprávnej miestnosti“.

Do svojho tímu si vyberajte iba ľudí lepších ako ste vy.

Zabudnite na chodenie do krčmy, diskotéky či zábavy. Bohatí ľudia sú preto bohatí, lebo kým ostatní míňajú peniaze, oni ich zarábajú.

Vytvorte trvalo udržateľný príjem – pasívny príjem alebo príjem z firmy, ktorú vybudujete.

Pri firme sa riaďte pravidlom „najskôr vyplať seba“. Často sa totiž stáva, že živnostníci makajú aj na svojich zamestnancov, aby im na konci mesiaca mohli zaplatiť.

Robte to, čo vás baví. Ak budete makať na projektoch, ktoré vás nebavia, motivácia rýchlo pominie.

Buďte efektívny. Snažte sa vyťažiť z minima maximum.

217

Čítajte. Motivačné knihy, knihy o osobnostnom rozvoji, biznisové knižky. Vyberajte si tie správne.

Myslite iba na budúcnosť. Nezaoberajte sa minulosťou, tú už nezmeníte.

Buďte optimista, nezaoberajte sa negatívnymi vecami, ťahajú vás dole.

Niektorí biznismeni odporúčajú nesledovať správy, zbytočne vás deprimujú.

Učte sa od tých najlepších. Od tých, ktorí vytvorili reálne úspešné firmy, nie od tých, čo len o tom píšu. Biznis príslovie hovorí „Ak sa chceš naučiť lietať, pýtaj sa orlov, nie sliepok“.

Nerobte veci pre peniaze. Ak budú peniaze vašou jedinou motiváciou, rýchlo skončíte.

Postavte svoj biznis na dobrom príbehu, láske k danému oboru.

Zviditeľňujte sa.

Verte svojmu sedliackemu rozumu. Nedajte sa ovplyvniť napríklad svojimi výsledkami v škole. Jedna biznis knižka sa volá „Prečo jednotkári pracujú pre trojkárov“.

Nebojte sa prezradiť svoje plány – ľudia, ktorí už niečo vybudovali vám váš projekt neukradnú, oni majú svoj. Poraďte sa s nimi, vypočujte si ich názor a pýtajte sa na kritiku.

Nepočúvajte tých, ktorí vás chvália. Počúvajte kritiku, najmä tú konštruktívnu. Nebojte sa hneď na začiatku priznať, že vy nie ste ten, kto to vymyslel najlepšie. Je lepšie ustúpiť zo svojej ješitnosti a nechať si poradiť už na začiatku.

Verte svojej intuícii.

Nenechajte si nasadiť okovy na nohy a ruky rôznymi hypotékami, pôžičkami, zmluvami či dohodami s investormi alebo spoločníkmi. Musíte vedieť kedykoľvek opustiť miesto a vykročiť vpred svojmu šťastiu.

Buďte vizionár, pripravte svoj projekt, produkt alebo službu už na situáciu na trhu, ktorá ešte len vznikne, budete o krok pred ostatnými.

Pred každou odpoveďou na e-mail sa opýtajte „čo sa stane, ak na tento e-mail neodpíšem?“, ak je odpoveď „nič“, neodpovedajte.

Vytvorte si publikum, poslucháčov, fanúšikov. Momentálne je na to najvhodnejší spôsob zrejme Facebook.

Nesnažte sa mať všetko tip-top. Je lepšie produkt/službu spustiť aj „polovičatú“ a vylepšovať ho/ju „počas jazdy“, pretože 100%-ný produkt vlastne nikto nemá. Stále je čo zlepšovať. Nečakajte.

Biznis príslovie hovorí, že podnikateľ je ten človek, ktorý skočí z mosta a počas letu postaví lietadlo.

Počúvajte svojich zákazníkov a veľa sa ich pýtajte. Hlavne na to, čo sa im nepáči a čo je treba zlepšiť.

Verte svojmu produktu a nikdy o ňom nepochybujte. Je váš, je to vaše dieťa. Váš výtvor. Ak to bude situácia vyžadovať, celý ho prerobíte, prekopete.

„Fake it until make it“ – hovorí ďalšie biznis príslovie. Tvárte sa, že váš produkt je najlepší na svete, až kým sa ním naozaj nestane.

Organizujte. Zaoberajte sa logistikou svojho času. Napíšte si, čo musíte urobiť prvé, čo musíte urobiť druhé“ a držte sa toho. Nepreskakujte. Ak pracujete na aute, netrápte sa farbou interiéru, ak ešte nemáte vyvinutý motor.

Využite všetky svoje kontakty a nikdy nepáľte mosty.

Pomáhajte nezištne druhým, nikdy neviete kto sa kedy „zmiluje“ nad vami.

Na záver to najpodstatnejšie: nikdy, ale naozaj nikdy, sa nevzdávajte.