Na Slovenskom internete je čím ďalej, tým viac e-shopov, ktoré sú naozaj kvalitné a k zákazníkom sú naozaj blízko. Tvorba eshopov je veľmi rozsiahly a komplikovaný proces, preto pri vytvorení internetového obchodu treba myslieť na to, aby sme prispôsobili nie len webdesign ale aj samotný systém tak, aby bol k zákazníkom čo najbližší a mal čo najjednoduchšie ovládanie, ale pri tom to neobmedzilo jeho funkcie. Ktoré sú teda tie najčastejšie chyby ktorých sa majitelia eshopov dopúšťajú?



 

Posuvné bannery či obrovský slider

Moderný eshop má často na úvodnej stránke posuvné bannery či obrovský slider, ktorý pôsobí ako výkladná skriňa pre zákazníkov. Láka ich na rôzne akcie či zvýhodnený nákup. Ak ale tento slider umiestnime na podstránky s produktami, môže mať presne opačný efekt a zákazníkov nám od nákupu odrádza. Strácajú tak prehľad o produktoch, pretože musia vždy najprv stránku posúvať pod slider, čo nie je pohodlné.

Skryté či neprehľadné menu

Skryté či neprehľadné menu môže byť hlavnou príčinou toho, že nemáme na eshope zákazníkov. Menu by malo byť umiestnené tak, aby ho zákazník pri zbežnom prezretí stránky zbadal a vedel sa v ňom orientovať. Tu by sa to však tiež s prílišnou kreativitou nemalo preháňať a držať by sme sa mali skôr zaužívaných pozícií menu štruktúr. Do samotnej štruktúry by sme mali pridať tie najpodstatnejšie informácie ku ktorým má mať návštevník prístup. Tak najjednoduchšie docielime to, že z návštevníka sa stane zákazník.

Produkty bez obrázkov

Prvoradým aspektom pri nákupoch na internete je určite foto produktu. Ak zákazník fotku nenájde, je od nákupu odradený a môže vyhľadať iný eshop. Preto je dôležité si dať záležať na fotkách, ktoré k produktom umiestnime. Tiež by nemali mať príliš nízke rozlíšenie, aby si zákazník mohol produkt prezrieť aj detailne bez straty kvality.

Nevýrazné prvky k nákupu

Ak chceme na eshope dosiahnuť väčší počet konverzií, musíme tieto prvky dostatočne zvýrazniť. Tlačítka ako kúpiť, pridať do košíka či objednať by mali byť čo najvýraznejšie a umiestnené tak, aby ich návštevník nemusel hľadať. Ak je totiž tlačítko zle umiestnené alebo je nevýrazné, tak ho zákazník ľahko prehliadne.

Chýba informácia o dostupnosti či cene

U mnohých eshopoch na dnešnom internete stále platí, že pri produkte nenájdeme žiadne info o dostupnosti a pritom slovíčko „skladom“ dokáže zákazníka presvedčiť k nákupu. Ďalšou častou chybou je neposkytnutie informácie o cene dopravy. Tú by v košíku malo byť jasne vidieť už pri výbere dopravcu.