Určite ste už 100-krát počuli, aké je cvičenie zdravé a nie je pochýb, že je to pravda – no nielen preto, že zhodíte kilá a vyformujete si postavu. Pozrite sa na 10 ďalších dôvodov, prečo na sebe denne makať! 

 

1. Buduje nielen svaly, ale aj kosti

Cvičenie neposilňuje len vaše svalstvo. Bolo dokázané, že napríklad vzpieračstvo zvyšuje hustotu kostí a tréningom priberáte na kostiach 2 až 5 percent ročne. Výsledkom je zdravšia kostra, ktorá je odolnejšia voči chorobám aj zraneniam.

2. Zlepšuje pamäť (a buduje mozog!)

dd

Cítili ste niekedy po cvičení taký ten pocit jasnej mysle? To preto, že sa vášmu mozgu vďaka fyzickej aktivite dostáva viac kyslíku a živín. Viacero výskumov tiež dokázalo, že cvičenie môže posilniť vašu pamäť a zrýchliť učenie! Zrejme preto, lebo cvičenie pomáha vytvárať nové mozgové bunky a upevňovať nervové spojenia.

3. Zlepšuje držanie tela

uu

Jedným z najlepších spôsobov, ako zlepšiť držanie tela, je posilňovanie. Najdôležitejšie svaly, ktoré držia vašu chrbticu a ramená na správnom mieste, sú chrbtové a brušné svaly. Pravidelné precvičovanie týchto, ale aj ostatných svalových skupín vám pomôže vystrieť chrbát aj narovnať ramená.

4. Zvyšuje sebavedomie (aj začiatočníkom!)

Nie je to žiadne prekvapenie – lepší výzor, vyššie sebavedomie. No už aj prvé tréningy môžu priniesť pocit spokojnosti, že pre seba robíte niečo dobré. Na vyššiu sebadôveru teda nemusíte čakať dlhé mesiace či roky.

5. Znižuje stres

Každý občas prežívame stres, či už ho spôsobil len zlý deň alebo vážnejšie problémy. Dlhodobý stres môže uškodiť vašej psychike i fyzičke, no našťastie cvičenie ho dokáže zvrátiť. Pri fyzickej aktivite náš mozog vylučuje endorfíny, ktoré stres prirodzene odbúravajú. Sústredene odcvičená hodinka tiež môže odvrátiť pozornosť od ťažkých myšlienok.

6. Bojuje proti depresii rovnako dobre ako antidepresíva

Výskum tvrdí, že už spaľovanie 350 kalórií trikrát do týždňa namáhavejšou fyzickou aktivitou (beh, posilňovanie) môže odstrániť symptómy depresie rovnako účinne ako antidepresíva. Vraj je to spôsobené tým, že cvičenie pomáha obnovovať tie časti mozgu, ktoré depresia poškodzuje.

7. Zlepšuje erekciu

penis5

 

Pravidelné cvičenie zlepšuje zdravie ciev a napomáha cirkulácii krvi. A lepšia cirkulácia znamená väčšie vzrušenie a väčšiu… presne tak.

8. Pomáha pri rôznych závislostiach

Mozog vylučuje látku dopamín ako odmenu za rôzne činnosti, ktoré prinášajú potešenie. Podstata každej závislosti je úzko spojená so závislosťou na tejto látke. Závislí si totiž pocit blaženosti spôsobený dopamínom vytvárajú zneužívaním drog, alkoholu a niekedy aj jedla. Našťastie, cvičenie pomáha závislosť na dopamíne pomaly zvrátiť.

9. Dlhšie si požijete

jj

Nie je žiadnym tajomstvom, že aktívny životný štýl vám pridá pár rokov navyše. Avšak boli by ste prekvapený o aký kus. Jedna štúdia predpokladá, že cvičenie vám predĺži život približne rovnako, ako vám ho skráti fajčenie. Smrtka sa teda zaháňa najlepšie, ak ste spotený.

10. Robí nás šťastnejšími

A to najlepšie nakoniec. Kombinácia týchto výhod nám, samozrejme, zlepšuje každodenný život, no za cvičením je ešte niečo viac. Ten slastný pocit, keď po poriadnom tréningu cítime, že dokážeme zvládnuť čokoľvek. Práve tento pocit, viac než čokoľvek iné, motivuje ľudí zájsť si do fitka či len tak si zabehať okolo bloku. Jednoducho, robí nás šťastnejšími.

Zdroj foto: lifehack.com