Hafthór Júlíus Björnsson, známy aj ako Hora zo seriálu Hra o tróny, je jednoznačne najsilnejší muž na Islande. Titul pre najsilnejšieho muža Európy získal 2x a vo svetovom meraní síl skončil v tomto roku na druhom mieste. My vám teraz prinášame tréningový plán a jedálniček tohto obra!



Hafthóra široká verejnosť pozná vďaka neuveriteľne úspešnému seriálu Game of Thrones, kde hrá rolu Gregora Clegana, známejšieho pod menom Hora. Fanúšikom silových športov môže byť známy zo súťaží o najsilnejšieho muža sveta World’s Strongest Man. Thor, ako znie jeho prezývka, je najvyšším profesionálnym strongmanom sveta a jeho parametre budia rešpekt. Jeho váha sa pohybuje okolo 190 kilogramov pri výške 206 centimetrov.

Môže sa pýšiť aj pokorením 1000-ročného vikingského rekordu, keď dokázal preniesť na vzdialenosť 5 krokov 10-metrové a 650-kilogramov vážiace brvno. Hafthór však nebol vždy silákom. Od detstva hrával basketbal a dostal sa dokonca aj do národného tímu. Vo veku 20 rokov však musel ukončiť kariéru kvôli vážnemu zraneniu kolena.

hora
Hafthór ako basketbalista vs. Hafthór ako strongman

Aktívny športovec nedokáže zostať dlho bez pohybu a to platí aj Hafthórovi. Ako náhradu za basketbal si vybral dvíhanie priam až nadľudských váh. Všetko to začalo v roku 2009 v telocvični ďalšieho islandského strongmana Magnúsa Vera Magnússona, ktorý v ňom videl obrovský potenciál. Thorova sila tvrdou drinou neustále rástla, až sa vypracoval na jedného z najsilnejších mužov planéty. Už v roku 2011 vyhral titul najsilnejšieho muža na Islande a odvtedy ťahá šnúru šiestich titulov za sebou.

Tento ešte „len“ 27-ročný obor sa za 2 roky dostal z počiatočnej váhy 110 kilogramov na neuveriteľných 205 kg! Pri tejto váhe sa však podľa vlastných slov už necítil dobre. Pre Hafthóra je prioritou sila, nie veľkosť. Trénuje 5-6x do týždňa v posilňovni zvanej Jakaból, čo vo voľnom preklade znamená Hniezdo obrov.

„ak uviaznete v rovnakej rutine, nikdy sa nezlepšíte. Musíte urobiť niečo navyše, aby ste boli v živote úspešní.“ Hafthór Björnsson

Tréningový plán Hafthóra Björnssona

Deň Cvik Týždeň 1 Týždeň 2 Týždeň 3
Pondelok Drepy 3 série po 10 opakovaní 5 sérií po 5 opakovaní 3 série po 3 opakovania
Tlaky s veľkou činkou pred hlavou (Military Press) 4 série po 8 opakovaní 5 sérií po 5 opakovaní 5 sérií po 3 opakovania
Silové premiestnenie (Power Clean) 5 sérií po 5 opakovaní 5 sérií po 3 opakovania 5 sérií po 2 opakovania
Zhyby na hrazde 3 série do zlyhania
Priťahovanie činky v predklone 3 série po 10 opakovaní
Streda Mŕtvy ťah 3 série po 10 opakovaní 5 sérií po 5 opakovaní 3 série po 3 opakovania
Kondičný tréning 30 minút (šprinty, kettle bell, kruhový tréning)
Tlaky nad hlavou (Push Press) 3 série po 10 opakovaní 5 sérií po 5 opakovaní 5 sérií po 2 opakovania
Piatok Mŕtvy ťah z deficitu 5 sérií po 5 opakovaní 3 série po 3 opakovania 5 sérií po 5 opakovaní
Čelný drep 3 série po 10 opakovaní 5 sérií po 5 opakovaní 3 série po 3 opakovania
Bench Press 3 série po 10 opakovaní 5 sérií po 5 opakovaní 5 sérií po 3 opakovania
Assistance cvičenia vrchnej časti tela Akékoľvek dva cviky vykonané po 3 série do zlyhania
Cviky s vlastnou váhou tela 10 minút
Sobota Nácvik Strongman disciplín 3-4 disciplíny: 3 série z každej disciplíny
Nedeľa Nácvik Strongman disciplín 3-4 disciplíny: 1 až 2 série z každej disciplíny

 

hafthor bjornsson
Hafthór Björnsson na súťaži World´s Strongest Man v roku 2013

Jedálniček v príprave na súťažnú sezónu

Čas Jedlo a doplnky
6:50 BCAA, glutamín, hrsť mandlí
7:30 8 vajec, 200 g ovsených vločiek, čučoriedky, jahody, avokádo
9:30 400 g hovädzieho mäsa, 400 g sladkých zemiakov, špenát
11:50 BCAA, glutamín
12:00 400 g kuracích pŕs, 400 g zemiakov, listová zelenina a ovocie
14:00 do mixéra vložiť 150 g ovsených vločiek alebo sladkých zemiakov, 2 banány, 150 g Kellogs cereálií,  mrazené bobuľové ovocie, hrsť mandlí, arašidové maslo a glutamín
14:30 BCAA, glutamín, VitarGO
17:30 60 g proteínu, 2 banány
18:00 500 g hovädziny, zemiaky, listová zelenina
20:30 500 g lososa, 500 g sladkých zemiakov
22:30 50 g kazeínového proteínu, 6 vajec, avokádo, 30 g mandlí, 50 g arašidového masla
Odporúčania Piť veľa vody počas dňa + veľa džúsov na získanie veľkého množstva kalórií
Uprostred noci 50 g kazeínového proteínu alebo surové vajcia

Veľké čísla Hafthóra Björnssona

450 kg – Drep

360 kg – Bench press

520 kg – Mŕtvy ťah

650 kg – 1000-ročný vikingský rekord: 5 krokov s 10-metrovým 650 kg vážiacim brvnom na pleciach

Čísla, z ktorých sa bežným ľudom točí hlava. Hafthór Björnsson má však iba 27 rokov a veľký predpoklad, že svoje limity ešte posunie o nejaký ten kilogram vyššie. Veď Thor je dokonalým dôkazom toho, že ak má človek pevnú vôľu, dokáže prekonať sám seba.

Zdroj: Workouttrends.com, Wikipedia.com, Hafthorbjornsson.com, YouTube.com | Foto: Menshealth.com, Nydailynews.com