Možno sa pýtate, kto a prečo by to robil. No nájdu sa aj takí blázni. Jedného vám predstavíme. Autor videa, Francúz, na svojom Renaulte zaradil dvojku pri rýchlosti 150 km/h! Podobné autá to na dvojke vedia roztiahnuť maximálne na 90-tku, potom zasiahne elektronika.



V prvom rade sa pýtame, prečo sú vždy v podobných videách Renaulty? :D V druhom, čo mu to, sakra, napadlo? Potreboval si iba tak odstreliť motor? Ako sme už písali, pri klasickom zrýchľovaní motor zastaví obmedzovač na maximálnych otáčkach, skrátka nevstrekne viac paliva, ktoré by motoru dovolilo zvýšiť otáčky nad stanovené maximum. To býva pri klasických benzínových motoroch niekde nad 6000 otáčok, pri nafte 4500. Ak však na manuále podradíte z päťky či šestky do dvojky, obmedzovač si nepomôže, otáčky motora sa prispôsobia otáčkam prevodovky a to motor nemôže prežiť! Buď sa zadrie kvôli nedostatku oleja, stretnú sa piesty a ventily, ktoré nestíhajú pracovať ako majú, alebo sa niečo skrátka “urve”, najčastejšie kľukový hriadeľ. Motor doslova zabijete.

Jakub
Sleduje témy, ktoré hýbu svetom. Žije autami, technikou, ženami. Žije na webe a prináša informácie o všetkom, bez čoho sa žiaden náš čitateľ nezaobíde.