Naša redakcia má za niekoľkoročné pôsobenie skúsenosti so všetkými troma štyrmi našimi ctenými mobilnými operátormi, radi by sme sa so všetkými podelili o naše cenné skúsenosti a nahliadli aj trošku do zákulisia fungovania „optimalizácie vášho paušálu“.



Kedysi dávno sme pomerne dosť fandili O2, pretože sa nám zdalo byť fér. Vytriezvenie prišlo v momente, kedy sme boli na predajni rušiť paušál, kde nám na pobočke bolo povedané, že je služba zrušená a všetko vybavené. Ale nebolo. Pracovník totiž nechcel prísť o svoje prémie a tak nás oklamal. A my sme prišli o asi 50 Eur. Po nekonečných ťahaniciach, kedy nám spoločnosť bola ochotná asi iba 40% peňazí vrátiť späť, sme odišli z modrých farieb k ružovým.

Áno je to tak – ak na predajni / cez telefón zrušíte u operátora nejakú službu, dotyčný pracovník, ktorý to s vami vybavuje, dostane odpočítané zo svojej odmeny časť odmeny, ktorú by inak získal, ak by ste si službu napríklad obnovili.

Musíme povedať, že v Telekome sme boli prekvapení rýchlosťou internetu, modrý operátor ju má (mal) fakt biednu, čo si ale reálne uvedomíte až po tom, čo bude denno-denne používať jednu sieť a potom zrazu prejdete na druhú. Bolo to naozaj že wow. Ceny paušálov však v tej dobe boli ohromne vysoké, ak ste chceli telefonovať neobmedzene plus mať neobmedzený mobilný internet, čo naša práca vtedy vyžadovala, stálo to celé viac ako 100 Euro / mesiac. Postupne ceny klesali, ale náš paušál bol stále viazaný, takže s tým nešlo nič urobiť.

Po uplynutí viazanosti u „Sagana“ sa situácia s našimi nárokmi na telefonovanie zmenila. Rozhodli sme sa tak po ďalšom dvojročnom období odísť k Oranžovému operátorovi. Nakoľko sa dá dnes už úplne bežne telefonovať cez Skype, WhatsApp, Viber, Facebook, či Facetime (Apple) s 3G či 4G internetom prakticky odkiaľkoľvek, potrebovali sme najmä internet, o minúty prakticky nešlo. Rozhodli sme sa dokonca neviazať sa a vzhľadom k rapídne menším nárokom aktivovať úplne najnižší (seniorský) paušál a k nemu: bum, najväčší balík internetu. Pracovníčka na predajni sa na nás pozerala ako na mimozemšťana – paušál za 5 Euro a k nemu internet za 17.

Dnes, kedy je „v hre“ ďalší mobilní operátor a v ponuke technicky ďalší traja „virtuálni“ (FunFón, Tesco a Juro), pozreli sme sa na to, koľko stojí internetový paušál dnes u všetkých operátorov a ktorý z nich je najvýhodnejší:

(kombinovali sme balíky tak, aby nám vyšlo minimálne 2GB dát / mes. resp. používanie internetu celý mesiac)

Základný (najnižší paušál) Internetový balíček Cena spolu
Telekom Happy XS mini = 30 minút za 5,99 € 2x 1 000 MB dátový balíček za 2x 5,99 = 11,98 17,97 Euro
Orange Data Max 20 € = volania 10 centov /min. alebo balíček 10 min. za 4 Eurá 6GB v cene 20 / 24 Euro
O2 1 Euro paušál O2 Fér, volania za 13 centov / min. 2GB za 11 Euro alebo 5GB za 15 Euro 12 / 16 Euro
4ka 0 Euro, volania za 4 centy / min. 2x 1GB “Dátový balík Giga Plus” (iba tento balík zahŕňa aj sieť mimo siete 4ka, ktorá nemá zatiaľ podľa nás dostatočné pokrytie) za 2x 4Eurá 8 Euro
FunFón 0 Euro, volania za 7 centov  / min. alebo za 1 cent po zakúpení balíka “Centofka” za 10 Euro / mes. 500MB za 5 Euro, ďalších 500MB za 3 Eurá a ďalších 2x 500MB za 2x 1 Euro 10 Euro
Tesco 0 Euro, volania za 3,9 centa / min 200 MB za 39 centov / deň 11,70 + obnovenia 200MB v rámci daného dňa vždy + 39 centov
Juro 0 Euro, volania za 2 centy 2 centy za 1MB, čiže 2GB = 40 Euro 40 Euro

 

Zdroj: Manmagazin.sk | Foto: Depositphotos