Čo všetko vplýva na naše spermie? Možno vám je to teraz jedno, no jedného dňa budete chcieť byť otcom a nebude sa dariť. Predchádzajte tomu teda už teraz. 



Mobil – jeho vybrácie a žiarenie môže znížiť počet vašich spermíí skoro o desatinu. Noste radšej mobil v zadnom vrecku alebo v taške.

Alkohol – alkohol v malom množstve zvyšuje sexuálnu túžbu, no pozor! Ak to preženiete, váš “kamarát” vás môže prestať poslúchať. Výskum dokázal, že pri vypití len dvoch pív denne v dlhom časovom intervale môže dôjsť k impotencii.

alko

 

Kofola, Cola – podľa dánskej štúdie môže tento kofeínový nápoj znížiť počet pohlavných buniek u muža až o 30 %. Nie je to však kofeínom, ale inými látkami, ktoré tento produkt obsahuje.

Vysoká se*uálna aktívnosť – doprajte si odpočinok. Ak muž nesúloží a nemasturbuje, zvyšuje sa mu vraj kvalita a počet spermií. No ani tu to netreba preháňať a čakať mesiace. Postačí troj až päťdňová pauza.

Fajčenie – fajčiari majú určite väčší problém splodiť dieťa ako nefajčiari. Schopnosť ich spermií preniknúť až do vajíčka je totižto oveľa menšia.

1111

Bicyklovanie – či jazdíte na cestnom, horskom alebo stacionárnom bicykli, mali by ste zvýšiť pozornosť. Pri sadení na bicykli sa vám môže znížiť citlivosť genitálií a v dôsledku zaparenia alebo prehriatia môžu vzniknúť problémy s erekciou. Tiež sa môžte stretnúť so zníženou produkciou spermií. Stačí, ak denne bicyklujete cca 40 kilometrov.

Nezdravá strava – veľmi dôležitá súčasť, i keď sa vám to môže zdať čudné. Vyhýbajte sa hranolčekom, rezňom a iným mastným jedlám. Tak ako mastné jedlá, aj konzumácia červeného mäsa znižuje počet mužských pohlavných buniek. Pozor si dajte tiež na konzumáciu sóje.

Stres – vyhýbajte sa stresu, stresovým situáciám. Medzi manažérmi a podnikateľmi, ktorí sú často v strese, sa vyskytuje veľké percento neplodných mužov. Môže za to prolaktín vylučovaný počas stresu, ktorý znižuje libido.

Prehrievanie – semenníky majú v našom tele prirodzenú teplotu o 2 – 3 stupne nižšiu ako ostatné časti nášho tela. Ak ich nahrievame napríklad notebookom na kolenách, vyhrievaním sedačky v aute, nosením úzkych slipov či džínsov, ich teplota sa zvyšuje. To môže mať za následok zníženie kvality spermií.

Lieky – na kvalitu spermií majú vplyv napríklad aj obyčajné antibiotiká. Tiež športovci užívajúci anaboliká prichádzajú o svoje spermie. Znížiť ich môže aj väčšina liekov proti depresii.

Rada na záver

Pre zlepšenie kvality vašich spermií potrebujete zinok a vitamíny. Jedzte citrusové plody, četstvé ovocie a zeleninu – paprika, špenát, paradajky. Zinok zvyšuje tvorbu testosterónu a teda aj počet spermií. Vitamín C podporuje ich pohyblivosť, pomôže tiež ženšen alebo materina dúžka, vitamín E zasa zlepší ich schopnosť preniknúť do vajíčka. Jedzte tiež figy, tie zvyšujú tvorbu spermií. A samozrejme nezabúdajte na pitný režim.

Zdroj: olbe.sk , Foto: timeslive.co.za,  factslides.com

AK SA VÁM ČLÁNOK PÁČIL, PODPORTE HO:
Tomas Po
Klasický typ mladého chlapa, ktorý sa zaujíma o šport, ženy a peniaze. Rád si vypijem dobre vychladené pivko s partiou správnych ľudí, s ktorými pokecám s a naučím sa novým veciam, pozberám nové názory na určité veci a spravím si vlastný úsudok.