Horúce letné večery s priateľmi a rodinou, zábava, chuť piva a vo vzduchu vôňa grilovaných dobrôt. Presne takto by malo vyzerať ideálne ukončenie letného dňa. Aj preto vám prinášame niekoľko tipov na to, ako si pravú grilovačku vychutnať so všetkým, čo k tomu patrí. 



Pri príprave mäsa sa neponáhľajte

Základom všetkého je chutné mäso. Len ťažko pritom dosiahnete zaujímavé variácie bez toho, aby ste svoj steak obohatili marinádou. A aj keď ich v obchodoch nájdeme obrovské množstvo, niet nad domácu prípravu. Tu sa navyše môžete vyhrať a do marinády pridať čo vám chutí. Fantázii sa medze nekladú. Ak by ste sa chceli inšpirovať už existujúcimi marinádami, rozhodne odporúčame barbeque (citrónová šťava, olej, vermut, tabasco, soľ, tymián, mleté čierne korenie a drvená rasca) či pálivú chilli marinádu (olej, cesnak, cibuľa, vínny ocot, chilli papričky, čierne korenie, soľ, sójová omáčka). Nezabúdajte, pri tvorbe domácej marinády je nutné použiť čerstvé suroviny, ktoré mäsu dodajú ešte viac chuti. Naporcované pokrmy však vložte do marinády niekoľko hodín pred samotným grilovaním, ideálne jeden deň. V tomto prípade neplatí, že čím dlhšie necháte mäso stáť, tým bude horšie. Práve naopak, za jeden deň sa výborne premiešajú všetky chute.

Foto: Recipeshubs.com

Príprava mäsa nepatrí medzi náročné činnosti, avšak musíte pri nej dávať veľký pozor na odtekajúci tuk. Práve ten totiž môže v kontakte s rozžeraveným uhlím vyvolať reakciu vo forme príliš veľkého plameňa. Tu si teda musíte dávať pozor, aby sa vaše mäso ľahko nespálilo. Aj preto odporúčame jednotlivé pokrmy často otáčať, práve tak totiž zamedzíte vytekaniu tuku vo väčšom množstve. Mimochodom, ak grilujete mäso, nechajte ho piecť aspoň 20 minút. Nezáleží na tom, aký druh práve grilujete, príprava nad žeravým uhlím totiž niečo trvá. Ak teda nechcete jesť surový pokrm, potom sa nenáhlite. Báť sa nemusíte ani spálenia, nezabúdajte ale na časté otáčanie.

Ryby znesú rôzne druhy byliniek

Ak vám mäso nechutí a grilovať chcete ryby, potom zbystrite svoju pozornosť. Na začiatok si, pochopiteľne, musíte zvoliť ideálnu rybu, akou je napríklad losos či tuniak, keďže obe z nich možno veľmi jednoducho vykostiť. Nezabúdajte ale vykosťovať so špeciálnymi kliešťami na ryby, v opačnom prípade vás môže pri konzumácii postretnúť nemilé prekvapenie.

Foto: Diy-ideas.org

Čo sa týka marinovania rýb, odporúčame to zbytočne nepreháňať. V tomto prípade totiž platí, že menej je niekedy viac a korenie na ryby vo veľkom množstve neplatí. Ak siahnete po lososovi, odporúčame klasiku – čerstvé bylinky, cesnak, citrónovú šťavu, prípadne plátok citrusov. Nezaškodí ani olivový olej, avšak dávajte si pozor na jeho vylievanie do uhlia. Ak chcete, aby bola ryba čo najchutnejšia, bylinky vložte priamo do mäsa, ktoré opatrným rezom „otvorte“. Čo sa samotného grilovania týka, vítané sú skutočne rýchle ruky. Ryba je totiž extrémne náchylná k spáleniu, preto s ňou musíte pracovať veľmi šikovne. Vo všeobecnosti platí, že plávajúcich spoločníkov by ste na grile nemali držať dlhšie ako 15 minút.

Grilovanie zeleniny a ovocia by malo byť rýchle

Za ostatné roky sa do sveta predral aj trend grilovanej zeleniny, respektíve ovocia. Pochopiteľne, nie každému môže stačiť tradičná príloha vo forme zemiakov. Ak sa rozhodnete grilovať aj zeleninu, rozhodne odporúčame cuketu, ktorá je ako príloha vhodná prakticky ku každému grilovanému pokrmu. Neurazí ani klasika vo forme amerických zemiakov a opečenej cibule. Z ovocia by ste nemali vynechať ananás, ktorý navyše výborne pôsobí na našu tráviacu sústavu a vy sa tak vyhnete pocitom nadúvania. Pri grilovaní zeleniny a ovocia si ale dajte pozor, pretože sa môžu veľmi rýchlo spáliť, predovšetkým pri otvorenom ohni.

Foto: Khbuzz.com

Foto: Grapevinead.com