Každý, kto už strávil nejaký čas v posilňovni, pozná ten pocit, keď sa akokoľvek snaží, ale prírastky na svaloch nevidí žiadne alebo iba minimálne. Nebojte sa! Máme trik, ktorý zabezpečí, aby vaša námaha nevyšla nazmar. Používal ho i legendárny bodybuilder a sedemnásobný šampión Mr. Olympia, sám Arnold Schwarzenegger.



Rovnako ako mnoho iných úspešných kulturistov svojej doby, aj Arnold získal masívne svalstvo vďaka objemovému tréningu, tiež známemu ako nemecký objemový tréning. Ide o maximálne vyčerpanie svalu.

Základným princípom tréningu je vykonať 10 sérií po 10 opakovaní jedného základného cviku na partiu, a to s konštantnou váhou pre daný cvik. Rozcvičovacie série sa nepočítajú. Pretože sa cvičí iba jeden cvik na partiu, treba sa zamerať hlavne na tvrdé drepy, mŕtvy ťah, bench-press, tlaky, hrazdu atď. Ak zvládnete 10 sérií poctivo, na nejaké „pumpovacie“ série na záver vám neostane sila ani chuť. I keď sa vám na prvý pohľad možno zdá, že tréning je rysovací, ste na omyle. Z tohto tréningu nevyrysujete, je to objem.

arnold

Tréning Arnolda Schwarzeneggera

Zdroj|Foto: maxim.com