Zamýšľali ste sa niekedy nad tým, kto vlastne stojí za našim i vašim obľubeným webom Manmagazin,sk, ktorý vás každý deň bombaroduje šťavnatým obsahom a spríjemňuje vám chvíle, či už ste v práci, v škole alebo si len tak sedíte na vécku? Je to presne ten istý človek, na ktorého možno nadávate, keď vás pri čítaní článku otravujú reklamy, alebo vtedy, keď si článok pre zmenu prečítať nemôžete, lebo máte tieto reklamy bloknuté. Jeho meno je Ondrej Adamec a je presne taký istý obyčajný chalan ako ste aj vy. My sme sa nášho šéfka rozhodli vyspovedať a nezabudli sme ani na otázku ohľadom spomínaných reklám. Možno predsa len zmeníte názor a tých nadávok na jeho adresu bude o čosi menej.:)



Predtým, ako vznikol Manmagazin, ste vydávali tlačený časopis SLOVAK MAN, ako si sa k tomu dostal?

Ako slepé kura z zrnu :D.

Mal si niečo také vyštudované?

Vôbec nie. Strednú školu mám obchodnú akadémiu, škola, čo mi nedala prakticky nič okrem jedného a veľmi zásadného – naučila ma profesionálne písať desiatimi prstami na klávesnici. V podstate som si ani nemohol vybrať nič lepšie, pretože z toho, čo robím, by ma nikde nič nenaučili. Ten prstoklad má cenu zlata.

Čo vysoká škola?

Som veľmi ťažký prípad. Iba naozaj v krajných životných situáciách som robil niečo, čo ma nebavilo. Dostal som sa na ČVUT do Prahy, kto tam robil niekedy prijímačky, mi potvrdí, že to urobia iba totálni magori. Ľudia, ktorí sú zažratí do matematiky, fyziky a/alebo informatiky. Čo bol aj môj prípad, fascinovali ma počítače, internet a služby okolo nich. Ale školu som nedokončil, vzdal som to prakticky okamžite, keď som videl ten balast, ktorý sa tam vyučuje. Programátor by zo mňa asi dobrý nebol. Potom som skúšal ešte ekonomickú v Bratislave a Trenčiansku univerzitu, ale keď som videl ten rozdiel oproti Prahe, tak som sa iba zasmial a odišiel.

Prečo by z teba nebol dobrý programátor?

Učiť sa zastaralé programovacie jazyky a robiť v nich fičúrky, ktoré boli dobré iba na to, aby si niekto dokázal, že sa dajú, mi prišlo ako mrhanie časom. V praxi nepoužiteľné a hlavne som neskôr prišiel na to, že nerád objavujem, ako raz povedal jeden môj šéf „teplú vodu“. Teplá voda je vynájdená, a to ma nebaví. Ja potrebujem vynájsť niečo, čo tu ešte nie je.

01
Šéfredaktor Ondrej (vľavo) s kamarátom Miškom Kopeckým

Takže časopis pre mužov tu ešte nebol?

Heh, dostal si ma. K časopisu som sa prepracoval po viac ako 10-tich rokoch od ukončenia školy. Medzitým som si všeličím prešiel, boli lepšie aj horšie časy. Avšak myslím, že hlavne tie zlé ma posunuli ľudsky, ale aj profesionálne vpred. Určite tu časopis bol a nejeden, ale nejako sa mi nezdalo, že by to bolo „ono“.

Tak už nám povieš, ako si sa vlastne dostal k tomu časopisu?

Ani neviem, ako mi to napadlo. Bol to akýsi prirodzený vývoj. Celý život som si skúšal plniť sny a ísť za hlasom srdca. A jedného dňa mi ten hlas povedal, že by som mal vydávať časopis pre mužov. Ja som totiž, ako som už veľakrát povedal, veľkým fanúšikom časopisov. Je to pre mňa taká zvláštna forma relaxu, niečo ako čítanie knižiek, keď si nalejete dobré víno, sadnete do kresla k lampe, zakryjete sa dekou a zahĺbite sa do sveta príbehu z knižky. Tak ja som takto vždy relaxoval ale s časopisom v ruke.

Fanúšikov knižiek je veľa, ale nikto z nich nejde zakladať vlastné vydavateľstvo…

Áno, to máš pravdu, asi každý, kto sa rád vozí na aute, nebude vyrábať autá… No ja som od deväťdesiatych rokov musel mať doma každé vydanie akéhokoľvek magazínu pre muža. Nebudem menovať konkurenciu, aj keď veľa z tých časopisov už nefunguje alebo ich vydáva niekto iný, ale sledoval som vždy také tie interné pikošky o tom, ako sa časopis pripravuje, kto má čo na starosti. To ma vždy fascinovalo. Veľký svet redakcie, jej vedenia… takže z tohto pohľadu bolo založenie vlastného vydavateľstvo a vydávanie vlastného časopisu ako logický krok.

SLOVAK MAN ste ale vydávali iba jeden rok, prečo?

Áno, vydávali sme ho iba jeden ročník. Ono, keď chceš niečomu nastopercent chápať, tak to vyžaduje, aby si to zažil na vlastnej koži. A my sme tak urobili. Zažili sme na vlastnej koži, aké je to vydávať časopis, aké je to ho pripravovať, každý mesiac napísať a graficky spracovať 132 strán. A hlavne predať dostatok inzercie, aby sme neboli v mínuse.

cover-3-770-472

Spomínal si, že sa nepredával zle.

Časopis sa predával výborne. Problém je v tom, že to nestačí. Na to, aby si časopis zarobil sám na seba, by musel stáť niečo okolo 10 Eur. Tlač je drahá a distribútor ti zoberie polovicu z predaja. Zostanú ti drobné, za ktoré pôjdeš na kávu. Tie ozajstné prachy sú z reklamy.

Inzerenti teda nemali záujem inzerovať v SLOVAK MAN?

To je na veľmi dlhú debatu. Určite by mali, ak by sa mali rozhodovať v pomere cena / výkon alebo aspoň trošku racionálne. Ale… sú tu určité veci, ktorým pracovne hovorím „cesta zarúbaná“. Nevravím, že nie sú riešiteľné. Musíte sa však prispôsobiť a začať hrať hru, kde sú pravidlá nastavené tak, aby ste nemali až takú výhodu, ako si myslíte, že máte, keď máte čítanosť. Inak povedané, potrebujete konexie, známosti a možno občas aj niečo viac, čítanosť je druhoradá. Zrazu ma celé vydávanie časopisu prestalo baviť a nechal som monarchiu, nech si hrá svoju hru sama.

Vtedy ste sa začali zameriavať na internet?

Áno, vtedy som si vo veľkej depresii z toho, aké je to tu celé na h… sadol a premýšľal čo ďalej. Časopis sme aj predtým rôznou formou ponúkali digitálne. Ale uvedomil som si, čo je najjednoduhšia a najpohodlnejšia forma konzumácie obsahu na internete a tou je podľa mňa a ešte dlho bude web ako taký. A tak vznikol Manmagazin.

OK, poďme k webu, ako sa mu darí?

Vynikajúco. Naozaj, keď sa porovnávam s konkurenciou, ani nedokážem veriť tomu, že jeden magazín s cieľovou skupinou „iba muži“ dokáže byť tak veľmi navštevnovaný. Asi niečo robíme dobre (smiech).

Koľko ľudí si mesačne prečíta Manmagazin?

Podľa štatistík Google Analytics je to takmer jeden milión ľudí.

Aké ďalšie projekty patria pod vaše vydavateľstvo Next Media Group?

Po Manmagazin.sk sme naštartovali Slovakwoman.sk, ktorý je na čele s Diankou Hokšovou predurčený na obrovský úspech, pretože je to nesmierne ambicióny a cieľavedomý človek s neskutočným ťahom na bránku. Ani neviem, kde nás postretlo také šťastie, že sme ju dostali do tímu :). Potom sú tu Hitky.sk na čele s Luckou Horákovou, taký malý bulvárík s veľkými cieľmi. Veľmi dobre nám funguje Funmagazin.sk na čele s Jakubom Kubalom a postupne vystrkuje rožky dievčenský magazín TopGirl.sk s perfektnou šéfredaktorkou Ivetkou Čandíkovou. Máme aj ďalšie projekty, ktoré sa postupne rozbiehajú, ako Slovenskemamicky.sk, Omeste.sk či Dix.sk.

02

Dix.sk má byť vraj nové centrum slovenského internetu.

Áno, takto je koncipovaný jeho zámer. Je nám jasné, že je pred nami niekoľkoročná cesta, ale aj tento web má človeka, ktorého to baví a ide si svoje, takže to môže zafungovať.

Poďme k ďalšej citlivej téme – reklama na webe. Veľa ľudí sa sťažuje, že jej je veľa.

No takto. Ak chceš z toho webu aj niečo zarobiť, reklama tam musí byť, to je snáď každému jasné. Čím viac zarobíš, tým lepší obsah potom môžeš robiť. Uvedomujeme si však, že niekde je únosná hranica toho, čo sú čitatelia ochotní akceptovať a je mi jasné, že postupom času sa táto hranica bude čím ďalej, tým viac zmenšovať. Sú totiž weby, kde je to naozaj s reklamou prepísknuté, a nečudujem sa potom ľudom, že používajú blokovanie reklám. Aj keď ja si myslím, že je to pirátsvo.

Nedávno ste dokonca používateľom blokovačov zablokovali prístup, prečo?

Pretože ak využívate nejakú službu zadarmo (v našom prípade magazín, či chcete alebo nechcete, je to služba a niekto to musí vytvárať) bez toho, aby ste niečo zaplatili, tak ste pirát. Nám za naše služby platia ľudia tým, že akceptujú na našom webe inzerciu. Ak ju neakceptujú, sú „čierni pasažieri“ a nedá sa nič robiť, musíme vás „vyhodiť“. Je to ako cestovať bez cestovného lístka – dá sa to, ale v okamihu, keď vojde do autobusu revízor, vyhodí vás, respektíve musíte zaplatiť pokutu.

My nechceme nikoho pokutovať, ale

ľudia musia pochopiť, že ak chceme mať na Manmagazin.sk kvalitný obsah, musíme mať kvalitných redaktorov a tí chcú byť kvalitne zaplatení.

Zadarmo pre nás písať nebudú. Ak si teraz všetci nainštalujeme blokátori reklám, tak žiaden web nič nezarobí a všetky do mesiaca skrachujú. Čo budete potom čítať? Na čo vám potom bude ten blokátor? Nebude čo blokovať…

Spomenul si, že tolerancia reklamy sa bude časom znižovať – čo v tejto oblasti plánujete vy?

Sú isté reklamné formáty, ktoré ani mne nie sú úplne po vôli, ale – sú dobre zaplatené a my vďaka nim môžeme tvoriť naozaj kvalitný obsah. Avšak jedným dychom by som rád dodal, že veľkú časť reklamy, naozaj agresívnej reklamy, odmietame. No a do budúcna: určite chceme reklamu zredukovať na minimum. Žiadne vyskakovačky, žiadne automatické spúšťanie reklám. To by som rád dosiahol, ale momentálne, ak by sme to urobili – sme v mínuse, musíme počkať. Možno budúci rok, ale chcem to, záleží mi na tom, záleží mi na našich čitateľoch, možno omnoho viac, ako by sa zdalo.

Rozbehli ste ale aj web, ktorý sme doteraz nespomenuli a na ktorom nie je žiadna reklama – Manforum.

No vidíš, na to by som bol zabudol. Áno, Manforum, ale my tento projekt vnímame ako súčasť Manmagazin.sk, je to ako keby jeho nadstavba. Aj keď oficiálne sú to dva nezávislé projekty.

03

Ako sa darí projektu Manforum?

Brutálne. Fungujeme štvrtý mesiac a máme cez 3.000 platiacich členov klubu Manforum. Nikdy by som nepovedal, že to môže takto rásť. Myslím si, že sme dobre nastavili symbolický členský poplatok 95 centov a zvolil dobrú cestu ako obsah propagovať prostredníctvom Manmagazin.sk. Je nám jasné, že ak by sme nemali Manmagazin s tak brutálnou návštevnosťou, žiadne Manforum fungovať nemôže.

Prečo vlastne vzniklo Manforum?

Z dvoch dôvodov:

a) Chceli sme tvoriť obsah bez cenzúry, čo pri webe, kde ste súčasťou inzertného systému s veľmi prísnymi pravidlami, nejde. Napríklad nesmie tam byť žiadna nahota, ale ani náznakom, nesmie byť ani vyretušovaná, vulgarizmy, proste obsah pre mužov sa s takýmito obmedzeniami robí veľmi ťažko. Keď si otvoríš taký Maxim, máš na každej druhej strane holé kozy a medzitým v pohode reklamu. Na webe to nejde, minimálne nie v tom reklamnom systéme, ktorý používame my.

b) Chceli sme si vyskúšať platený model webu bez reklám. Aj keď oficiálne web nie je spoplatnený, ale jeho obsah je prístupný iba členom klubu Manforum.

Na záver – plánujete nejakú „bombu“ na najbližšie obdobie?

Ak myslíš, či vyzlečieme znova nejakú celebritu, tak určite áno! Všetko je len otázkou času a peňazí, takže – čím viac členov klubu Manforum, tým väčšie úlovky… Držte nám palce… A staňte sa členom :) www.manforum.sk.

Zdroj: Manmagazin.sk | Foto: Ivet Čandíková

Marko
Dievčatá, sex a vzťahy vs. šport chľast a zábava. O tomto píše náš redakčný playboy Marko. Na otázku či mu nejaké dievča povedalo nie, odpovedal, že veľa dievčat povie najskôr nie :)