Na túto hororovú lahôdku si väčšina z nás brúsila zuby už dlhšiu dobu! Splnil napínavý film z dielne Jamesa Wana očakávania, ktoré sa naň valili ako lavína?

Štvrtok  9. 6. 2016 bola odštartovaná premiéra hororového trháku V zajatí démonov 2. My sme rozhodne na tomto desivom filme nemohli chýbať a svoje pocity z neho sa pokúsime čo najvýstižnejšie zhodnotiť v tejto recenzii.

recenzia V zajatí démonov 2, pokračovanie V zajatí démonov, horor roka, V zajatí démonov 2 film

Keďže malo ísť o horor najvyššej kvality, vopred som mu stanovil veľmi prísne kritéria. So zatajeným dychom som čakal na deň D. Šum, ktorý okolo filmu vznikal, bol neuveriteľný a len umocňoval moje nadšenie. Doslova sa na mňa sypali reklamy nasvedčujúce tomu, že filmové Vianoce tento rok odpáli desivý a démonický príbeh Eda a Lorraine Warrenových.

Mínusy

Prvá séria V zajatí démonov vo mne zanechala silnú stopu, ktorú kadejaký film len tak ľahko nevymaže. Tentokrát som sa ale rozhodol vymeniť pohodlie domova a film si naplno vychutnať v kinosále. To, že to nebol zrovna najlepší nápad, som zistil krátko po spustení filmu. Mľaskajúce mastné papule a nepríčetný smiech susediacich divákov vo mne vzbudzoval obavy, či pár posadnutých sa náhodou nenachádza aj mimo premietacieho plátna. Čo iné sa od vypredanej sály dalo čakať.

Čo sa týka atmosféry samotného filmu, bohužiaľ, vo mne nevyvolala pocit strachu, aj keď viacerí budete namietať, že ste boli doslova pos*aní za ušami. Áno, nečakané jump scary vydesili na smrť aj mňa, ale to nebol ten typ strachu, pre ktorý som do kina zavítal. Čakal som, že ma film pohltí a s gradujúcim náporom strašidelných scén ma autor filmu premiestni do doby, keď som mal 10 rokov a po pozretí obyčajného thrilleru som sa bál čo i len ísť sám na záchod! Bohužiaľ, sa tak nestalo.

Plusy

Avšak spomínaný nedostatok by som prirovnal k chýbajúcej čerešničke na torte, nakoľko ma film dokázal vystrašiť v momentoch, kedy strachom zhusťovanú atmosféru takmer vždy zakončil už spomínaný jump scare, doplnený o kvalitný zvukový efekt. Ale ak ste si mysleli, že je to stará klasika typu 90 % zvuky a 10 % jump scare, prekvapím vás. Po prvýkrát som sa v horore stretol s úplne novým spôsobom, ako privodiť sledujúcemu infarktové stavy. Išlo o grafické efekty, ktoré boli vyšperkované do dokonalosti a častokrát očakávanie ich nespútaného priebehu ma desilo viac ako posadnutá mníška vystupujúca z plátna!

Dej filmu nesklamal. Kvôli tým, ktorí sa na film ešte len chystajú, nebudem zachádzať do detailov, no máte sa na čo tešiť, najmä na fascinujúce rozuzlenie.

príbehy Warrenovcov,recenzia V zajatí démonov 2, pokračovanie V zajatí démonov, horor roka, V zajatí démonov 2 film

Záverečné zhodnotenie

Film bol presne taký, ako bol po celú dobu opisovaný. Tí, čo sa podieľali na jeho tvorbe, odviedli skvelú prácu a myslím si, že V zajatí démonov 2 môže pokojne konkurovať svojmu predchodcovi. Mne sa film veľmi páčil, aj keď moje očakávanie bolo ešte o čosi vyššie. Napriek tomu si ale dovolím povedať, že tento film bezpochyby patrí medzi špičku hororového rebríčka! Rating: 8/10.