Každý, kto už nejaký ten čas cvičí, vie, že tehličky na bruchu sa v prvom rade tvoria v kuchyni. Samozrejme, bez cvičenia sa vám „pekáč buchet“ pod kožou nevytvorí, no na to, aby sa svalstvo ukázalo, je potrebné zdravo sa stravovať. Keď sa k tomu pridá nejaké to kardio a posilňovanie s váhami, želaný efekt sa skôr či neskôr dostaví. Proces spaľovania podkožného tuku sa však dá urýchliť. Pomôžu vám k tomu potraviny, ktoré bežne nájdete v kuchyni!



Existuje široká škála potravín, o ktorých možno netušíte, že majú tendenciu spaľovať tuky. Ich pridaním do svojho jedálnička môžete získať ďalšiu výhodu v každodennom boji proti tuku.

Ryby

ryba

Veľmi populárne jedlo, ktoré pomáha odbúravať tuk, sú ryby. Ryba je v prvom rade bohatým zdrojom bielkovín, čo je výborný dôvod ju zaradiť do svojho jedálnička. Ďalším pozitívom je, že ryby obsahujú omega-3 mastné kyseliny, čo sú tuky, ktoré si telo nedokáže vyprodukovať samo. Tieto kyseliny sú kľúčové pri chudnutí, pretože dokážu nakopnúť proces spaľovania podkožného tuku a metabolizmus ich dokáže spaľovať, aj keď ste v pokoji, či dokonca spíte. Ryby tieto kyseliny obsahujú v rôznych množstvách. Ak chcete spaľovať tuky, ideálne je ich prijať 2 až 3 gramy v jednom jedle 2-3x denne.

Škorica

škorica

Niektoré koreniny a ingrediencie na ochutenie jedál môžu takisto spaľovať tuky. Jednou z týchto surovín je aj škorica. Tá v tele spúšťa celý rad procesov – kontroluje hladinu inzulínu, zvyšuje metabolizmus a potláča chuť do jedla. Škorica má plno vlastností, ktorými pomáha odbúravať tuk a je veľmi jednoduché ju pridať do akéhokoľvek receptu.

Chilli papričky

chilli

Chilli papričky sú ďalšou potravinou, ktorá vám pomôže pri vašom boji s tukom. Chilli totiž obsahuje chemickú látku kapsaicín, ktorý je termogénny, čiže zvyšuje telesnú teplotu a spaľuje kalórie. A máte o dôvod viac pripraviť si poriadne štipľavé jedlo.

Kofeín

káva

Je preukázané, že kofeín pomáha spaľovať tuk, ak ho prijímate dostatočné množstvo a pred tréningom. Pomáha telu tuk využívať ako zdroj energie a dodá vám tak dostatok síl na cvičenie. Získať ho môžete z kávy, čaju či horkej čokolády. Ak prijímate kofeín denne, určite ste nával energie spozorovali aj sami.

Tieto potraviny vám síce môžu pomôcť pri vašom boji s podkožným tukom na bruchu, no je nutné dodať, že všetku prácu za vás nespravia. Podstatné je zdravo sa stravovať a pravidelne cvičiť.

Zdroj: Us.myprotein.com | Foto: Us.myprotein.com, Thecollegeview.com

KOMENTÁRE

Please enter your comment!
Please enter your name here