Presuňme sa na pár chvíľ do histórie. Je príjemný októbrový deň a píše sa rok 1883. Na nádraží sa hromadia hlúčiky bohatých gentlemanov a spanilých dám v pompéznych večerných róbach. Vo vzduchu cítiť akési zvláštne napätie a všetci naokolo sú vo vytržení. O pár minút nato sa na nástupišti objaví najluxusnejší vlak, aký kedy človek postavil. Dnes už legendárny Orient Express…



Slávny Orient Express sa na svoju prvú cestu vydal z parížskej stanice Gare de l’Est 5. októbra 1883. Vlak hotelového typu s vozňami výhradne prvej triedy končil v rumunskom meste Giurgiu. Zmena nastala až v roku 1888, kedy sa zmenila trasa cez Budapešť, Belehrad a Sofiu až na rozostavanú stanicu Müşir-Ahmet-Paşa-Station v Konštantínopole. Na západe pribudli trasy z Londýna cez Calais a z Ostende do Paríža. Trasu dlhú 3 186 km bolo možné zdolať za 69 a pol hodiny.

Schránka 21

Ako plynul čas, z pôvodne pompézneho vlaku sa začal pomaly vytrácať luxus a vlak nadobúdal podobu rýchlika. V 80. rokoch 20. storočia sa z Orient Expressu stal obyčajný nočný vlak, jazdiaci medzi Budapešťou a Parížom. Od roku 2002 spájal vlak pod označením „EuroNight 262/263 Orient-Express“ opäť Paríž a Viedeň. Po sprevádzkovaní trate TGV medzi Parížom a Štrasburgom v júli 2007 bola však trať Orient-Expressu o túto časť skrátená. Od 14. decembra 2008 premával vlak do Frankfurtu nad Mohanom, no už o rok neskôr 13. decembra 2009 prevádzka Orient-Expressu definitívne zanikla. Dnes je z legendárneho vlaku len kopa hrdzavejúcich skrutiek a železa, no napriek tomu v ňom duch jeho doby prežíva aj naďalej. Poďme preto spoločne nahliadnuť do útrob kedysi jedinečného vlaku Orient Express.

Schránka 15 Schránka 18

Schránka 18

Schránka 20Schránka 17 Replika Orient Expressu:

Zdroj/Foto: YouTube.com, Boredpanda.com, Wikipedia.sk

KOMENTÁRE

Please enter your comment!
Please enter your name here