Automobilka Škoda predstavila facelift verziu svojho najpredávanejšieho modelu Octavie určenú pre rok 2017. Mladoboleslavská spoločnosť na nej učinila viacero dizajnových zmien, ktoré mnohých prekvapia, sklamú, ale aj potešia. O aké ide? 



Začať môžeme pri tých najvýraznejších. Už pri prvom pohľade na novú Octaviu je jasné, že pôsobí robustnejším a arogantnejším dojmom. Dôvodom sú totiž ostrejšie línie vedené pozdĺž celého vozidla, ktoré mu dodávajú modernejší look a navodzujú tak pocit výkonného, no zároveň stále elegantného automobilu. Škoda tieto línie upravila aj na prednej maske, respektíve v priestore kufra. Jednou z najpodstatnejších zmien sú taktiež vynovené svetlomety.

Zatiaľ čo tie zadné prešli len minimálnou úpravou a disponujú najmodernejšími technológiami (okrem iného tiež LED pásik), predné svetlomety ponúkajú úplne nový dizajn, ktorý rozdelí motoristov na dve skupiny. Jednej z nich sa podľa prvotných ohlasov zámer Škody páči a rozdelenie predného svetla na vonkajší a vnútorný oblúk, ktorý voľne prechádza do vynovenej masky, kvituje. Tá druhá ale nemá pre takéto rozdelenie svetlometov pochopenie a podobný krok odsudzuje. Dôvodom môže byť tiež fakt, že čímsi podobným sa pri svojich starších modeloch prezentoval aj Mercedes, avšak to bolo už pred niekoľkými rokmi.

Čo sa moderných technológií týka, nová Škoda Octavia bude disponovať prakticky všetkými modernými systémami, ktoré môžeme vo vlajkových lodiach podobných spoločnostiach nájsť. Chýbať tak nebude dotykový displej umiestnený v stredovej konzole, disponovať by mal veľkosťou 9,2 palcov. Zaujímavosťou je takzvaný WLAN Hotspot, respektíve možnosť vyžiadania slotu pre LTE SIM kartu, ktorá by zaručila dokonalý internet počas ciest.

Aj v prípade novej Škody Octavie sa automobilka z Česka pokúsi skĺbiť pomerne vysoký výkon so slušnou spotrebou, ktorá výraznejšie nezaťaží vašu peňaženku. Čo to znamená v praxi? Octavia príde s piatimi motormi TSI a štyrmi motormi TDI. Tie budú disponovať výkonom v škále od 63 kW (84 HP) do 135 kW (184 HP), pričom ich zdvihový objem nepodlezie hranicu 1,0 litra a nepreskočí hranicu 2,0 litrov. Pri Octavii budeme môcť už tradične rátať s klasickou manuálnou prevodovkou, ale tiež DSG prevodovkou so 6, respektíve 7-prevodovými stupňami. Pre motory 1,8 TSI a 2,0 TDI Škoda ponúkne možnosť pohonu všetkých kolies (4×4), ako aj voliteľný systém Dynamic Chassis Control (DCC), ktorý vodičom umožní meniť charakteristiky posilňovača riadenia a tlmičov v režime Comfort, Normal a Sport.

Ak vás nová Škoda Octavia zaujala a reálne nad jej kúpou premýšľate, potom by pre vás mohli byť nasledujúce údaje zaujímavé. Novinku si totiž v klasickej aj kombi verzii budete môcť objednať koncom roku 2016, pričom Škoda začne Octaviu rozposielať začiatkom roku 2017.

Zdroj, foto: Škoda

  • melo001

    co ma kuban stale s tymi delenými prenymi svetlometmi :O

  • Peter

    božee niee :( to je celyy rapidd od octavie to ma neskutočne daleko… to nieje ani superb ani octavia čo z toho chceli urobit ???