Ktorý chlap by nechcel spoznávať svet ako pilot, dobre zarábať a popritom sa nechávať obsluhovať sexi letuškami. Málokto to však dotiahne do konca a dostane kľúčiky od boeingu.



Marek svoje nevšedné povolanie získal v krčme pri pive. Dostal ponuku, zavolal tým správnym ľuďom a o týždeň už letel za prácou do Afriky. Kokpit lietadla dnes pozná naspamäť, strávil v ňom 9 000 hodín. Letectvu sa venuje celý život. Po Afrike lieta 11 rokov, pracoval v Tanzánii, na Kapverdoch, teraz žije v Kongu a robí tam pilota a leteckého technika.

Čím ďalej, tým škaredšie ženy

Ak čakáte, že piloti majú pestrý osobný život, ste na omyle. Ubytovanie im zabezpečuje firma. Posádka býva v spoločných domoch. Na Kongo luxus, ale na radovánky s africkými ženami môžu sexuchtiví piloti zabudnúť. Marek sa černoškám vyhýba zámerne a tvrdí: „Čím idete ďalej na juh, tým sú ženy škaredšie. Mám kolegu, ktorý sa v Kongu oženil, jemu sa čierne ženy páčia. Jeho manželka má však od krásy veľmi ďaleko. Samozrejme, okrem nej sa oženil aj s celou jej rodinou. Teraz živí ju, jej 10 sestier a 10 bratov. Všetko financuje len on. Keď zbadajú belocha, vedia, že je bohatý, snažia sa k nemu dostať. Všetko je to len o peniazoch, je to pre nich také vykúpenie z pekla. Čo nastane potom, to je už peklo pre toho chlapa.“ Marek si o afrických ženách myslí, že až príliš holdujú alkoholu, chutí im hlavne pivo, asi sa snažia zabudnúť na každodenné problémy.

pilot

Nadrogovaní kanibali a iné chuťovky

Turbolety L-410, ktoré majú k dispozícii, sú špeciálne upravené na pristávanie v ťažkých podmienkach. Nemajú konkurenciu, preto môžu prepravovať všetko živé i neživé, všedné i nevšedné. Fantázii sa medze nekladú, hlavne v Afrike, a všetko, čo sa zmestí do lietadla, môže byť prevezené.

„Prepravujeme hlavne manažérov banských spoločností. Okrem toho nás volajú k haváriám alebo nešťastiam. Zabezpečujeme aj evakuáciu baní a prepravujeme zranených. Keď som bol v Kongu prvýkrát, prevážali sme torzá ľudí, ktoré boli objedené kanibalmi z kmeňa Maimaiov. Maimaiovia vyzerajú ako deti, stále chodia so samopalmi, sú nadrogovaní a chytajú ľudí, ktorých potom jedia. Prevážali sme tiež telo ministra po havárii. Keď sme pristáli s lietadlom, vrhlo sa na nás asi tisíc ľudí, všetci sa chceli dostať do kabíny a dotknúť sa jeho truhly. Našťastie tam bola ochranka, ktorá ich zastavila. Máme skúsenosti aj s prevozom zvierat, brali sme už krokodíla, pštrosa či kohútov,“ prezrádza Marek svoje skúsenosti.

Práca pilota na plný úväzok môže byť job snov, ale každá minca má dve strany. Strata súkromia, kultúrny šok, odlúčenie od rodiny, časové posuny, to sú hlavné dôvody, prečo detský sen stroskotá a lietanie si vyberie len pár odvážlivcov.

Autor: Tereza Drugdová

  • Karel Mariánek

    Tpčo