Pod pojmom proteín, samozrejme, myslíme proteínové prášky, za ktoré nejeden z nás zaplatí nemalé peniaze. Sú však tieto výživové doplnky pre rast svalovej hmoty nápomocné alebo skôr zbytočné? Presne to je otázka, na ktorú sa zamerali vedci v najnovšej štúdií v oblasti kulturistiky a ich záver je úplne jasný!



Práškový proteín je, samozrejme, len doplnok výživy. Doplnok, ktorý obsahuje bielkoviny na zvýšenie ich celkového príjmu počas dňa. Ak teda dokážete prijať dostatočné množstvo bielkovín zo stravy, práškový proťák vám bude prakticky na nič. Iste, skúsení cvičenci berú túto informáciu ako samozrejmosť, avšak stále je tu značná skupina ľudí, ktorá je presvedčená, že proteín je nejaký magický prášok umožňujúci väčší nárast svalovej hmoty. Jeho pitie po tréningu sa už stalo akýmsi štandardom u väčšiny cvičencov, preto sa pozrieme na to, či je tento zvyk pre vás a vašu svalovú hmotu prospešný alebo naopak úplne zbytočný.

474Prečítajte si tiež:
Potraviny, o ktorých ste nevedeli, že budujú svaly

 

12

Suplementácia proteínom nemení intramuskulárne, anabolické, signálne a endokrinné odozvy po cvičení u trénovaných mužov. Tento komplikovaný záver môžeme preložiť asi takto: „Proteín po tréningu je v podstate zbytočný“. Záver vychádza zo štúdie, na ktorej sa zúčastnilo desať trénovaných mužov venujúcich sa pravidelnému cvičeniu v priemere 7 a viac rokov. Všetci desiati chlapi mali 25 rokov a okolo 14 % telesného tuku, pričom bez problémov drepli 170 kg. Výsledné zistenia na tejto vzorke jednoznačne ukazujú, že proteín bezprostredne po tréningu sa nejaví ako dôležitý prvok pre zvýšenie sily ani pre zlepšenie rastu svalovej hmoty. Záverom však treba dodať, že proteín je dôležitým výživovým doplnkom najmä pre tých cvičencov, ktorí neobsiahnu dostatočnú dennú dávku bielkovín zo stravy.

PS: POKIAĽ BY STE CHCELI MAXIMALIZOVAŤ OBJEM SVOJICH RÚK, URČITE KLIKNITE SEM!

Zdroj/Foto: abstersthailand.com,healthtrenddoctor.com

KOMENTÁRE

Please enter your comment!
Please enter your name here