YouTube, ako najväčší internetový video server, má novú konkurenciu. Internetový obchod Amazon sa totiž rozhodol založiť si svoju vlastnú službu na zdieľanie videí s názvom Amazon Video Direct.



Služba Amazon Video Direct bude fungovať podobne ako YouTube, čiže bude obojstranne výhodná. Tvorcovia budú mať niekoľko možností, ako speňažiť svoje videá, môžu ich napríklad ponúknuť zadarmo, prenajímať, predávať alebo sprístupniť iba pre predplatiteľov služby Amazon Prime Video. Užívatelia môžu videá taktiež zahrnúť do doplnkového balíka v programe Streaming Partners, ktorý je určený pre poskytovateľov videí väčšieho rozsahu.

služba Amazon Video Direct

Okrem toho budú mať tvorcovia kontrolu nad tým, kde svoje videá streamovať. Momentálne možno videá streamovať v USA, Nemecku, Rakúsku, Veľkej Británii a Japonsku. Tvorcovia budú mať k dispozícii aj údaje a štatistiky, aby si odsledovali aktivitu svojich videí.

Koľko môžu „Amazon Video Direkteri“ zarobiť?

Distribúcia na Prime Video bude honorovaná vo výške 15 centov za hodinu vysielania v USA a 6 centov za hodinu vysielania v iných krajinách, pričom horná hranica je 75 000 dolárov ročne. V ostatných prípadoch vraj Amazon vyplatí tvorcom 50 % z toho, čo ich videá zarobia, čiže zisk z reklám, z maloobchodnej ceny za internetové nákupy, z predplatného.

Bonusový fond 1 000 000 dolárov ročne

Keďže konkurovať YouTubu môže byť ťažké, Amazon si vysúkal rukávy a pripravil zaujímavé bonusy. Každý mesiac bude medzi autorov top 100 videí rozdelených až 1 000 000 dolárov. Prvé doláre budú rozdelené za aktivitu v mesiaci jún 2016.

Z dostupných informácií vyplýva, že Amazon Video Direct je skôr zamerané na tvorcov dlhších videí a na multikanálové siete na rozdiel od YouTube, kde každodenný mainstreamoví  tvorcovia nahrávajú osobné videá. Tento zámer robí z Amazon Video Direct konkurenta napríklad aj pre Vimeo.

Zdroj: techcrunch Foto:

KOMENTÁRE

Please enter your comment!
Please enter your name here