Kvalita nových automobilov je často diskutovanou témou. Často od ľudí počúvame “Embéčka mi vydržala dvadsať rokov a toto nové je viac v servise ako na ceste.” Automobily na jednej strane technicky napredujú, na druhej sú však výrobcovia pod veľkým časovým tlakom pre vysokú produkciu a najmä pod tlakom rozpočtu. Ten sa často musí odraziť aj na kvalite spracovania či kvalite jednotlivých dielov. Škoda pri Kodiaqu nič nenecháva na náhodu. Testy, ktorým auto podrobuje, mu dávajú naozaj zabrať!



Zima, teplejšie, teplo…

kod1kod2

Škoda počíta s prevádzkou auta v rôznych klimatických podmienkach. Otestovať ho teda musela v rôznom rozsahu teplôt a vlhkostí. Všetky komponenty auta sú stavané tak, aby dokázali fungovať v rozmedzí teplôt od -40 do +80 stupňov Celzia a vlhkosti vzduchu od 5 až po 95 %. Pri testoch boli využívané komory, v ktorých lampy dokázali vytvoriť vysokú teplotu a chladiace boxy zase zmrazili auto tak, že bolo kompletne pokryté námrazou.

Reálne jazdy

kod3

kod4

Nič sa nevyrovná testovaniu auta tak, ako reálna jazda. Výpočty počítača alebo simulácie v laboratóriu dokážu síce priblížiť reálne podmienky, skutočné testovacie jazdy sú však jedinou zárukou dokonalého odskúšania kvality vozidla. Prototypy Kodiaq-u spolu najazdili neuveriteľné dva milióny kilometrov! Škoda tak môže zodpovedne prehlásiť, že testovaniu vozidiel venovala maximum.

“Test kyselinou”

kod5

Síce ide iba o metaforu a auto sa s kyselinou nestretlo, ale zabrať dostalo určite. Zariadenie použité pri testoch dokázalo nasimulovať 150 000 kilometrov jazdy (8000 v extrémnych podmienkach) za neuveriteľných 130 hodín!

Otvoriť, zatvoriť, otvoriť, zatvoriť…

kod6

Bavilo by vás to stále dookola? Ani technikov v Škode nie. K dispozícií majú preto robota, ktorý dvere opakovane otvára a zatvára za nich. Celkovo proces zopakuje 100 000-krát. Uff, z toho by bolela ruka.

Foto: Škoda Auto

AK SA VÁM ČLÁNOK PÁČIL, PODPORTE HO:
Jakub
Sleduje témy, ktoré hýbu svetom. Žije autami, technikou, ženami. Žije na webe a prináša informácie o všetkom, bez čoho sa žiaden náš čitateľ nezaobíde.