Píše sa rok 2016. Automobilky napredujú, rovnako aj popredný nemecký výrobca športových vozidiel Porsche. Najostrejšie vzduchom chladené Porsche, o ktorom hovoríme v nadpise, bolo vyrobené v roku 1995. Že WTF? Naozaj, bielu deväťstojedenástku z roku, kedy uzrela svetlo sveta prvá Felícia so strechou, odvtedy neprekonal žiadny iný model.



Aj vy milujete autá, ktoré majú na sebe drobný štítok a na ňom označenie limitovanej edície? Punc výnimočnosti je nenahraditeľný, týchto 911 bolo vyrobených iba 11 kusov. Žeby posledné dve čísla z trojčíslia 911? Sú tí Nemci ale fiškusi.

911 01

Aby sme boli presní, celý názov auta znie 1995 Porsche 911 GT2 Evo, takže bohapusté skrátenie na 911 a zaradenie tohto pekelne rýchleho anjela medzi ostatné 911-tky, je neprípustné. 911? Nein! 1995 Porsche 911 GT2 Evo. Na ja!

911 02

V čom je auto tak výnimočné? Vo výkone, samozrejme. Z 3,6 litrového boxeru vtedy konštruktéri vytlačili neskutočných 600 konských síl, teda dvojnásobok výkonu vtedy nevídane silného Turba. Nakoľko ide o výnimočný exemplár, výnimočné je aj vybavenie interiéru. Nájdete v ňom volant, radiacu páku, sedačku a… nič iné. Iba klietku, hasičák, riadiacu jednotku a také tie veci, čo vám síce jazdu nespríjemnia, ale v prípade nehody, o ktorú si auto koleduje priam každou jazdou, zachránia krk.

911 03

Ak by ste sa báli, že kúpa takéhoto auta bude mačkou vo vreci a domov vám na odťahovke prinesú zničený vrak, ste na omyle. Exemplár bol ukážkovo udržiavaný a má najazdených iba 7000 kilometrov. Stočené, predpokladáme, nebolo. Cenu si zatiaľ netrúfol odhadnúť ani aukčný web, ktorý predaj sprostredkuje, bude však astronomická!

911 04911 05

Takto jazdí podobné GT2 na okruhu!

Foto: mecum.com