Uvažujete nad cvičením, ale stále ste sa nedokopali k tomu, aby ste išli do fitka alebo začali na sebe makať doma? V tom prípade je jednoduché štvorminútové cvičenie Tabata stvorené ako pre vás! Výrazné výsledky na sebe začnete pociťovať už behom prvého mesiaca.



Tabata je verzia vysoko intenzívneho intervalového cvičenia, ktoré pracuje s cvičením v dĺžke 20 sekúnd a následnou 10 sekúnd trvajúcou pauzou. Túto metódu vytvoril v roku 1996 japonský profesor Izumi Tabata pri príprave olympijského tímu rýchlostných krasokorčuliarov. Cvičenie trvá štyri minúty a hoci sa to zdá ako veľmi jednoduché, už vaša prvá tabata vám ukáže, že ide o naozaj veľmi efektívny spôsob cvičenia, po ktorom budete cítiť všetky svaly.

Pri cvičení sa môžete inšpirovať napríklad aj týmto ilustračným videom, ktoré vám presne ukáže, ako má správna tabata vyzerať. Pokiaľ nemáte doma žiadne náradie na cvičenie, nezúfajte a vymyslite si cviky s vlastným telom, vhodné pre vašu tabatu (kliky, drepy, brušáky, skracovačky, švihadlo atď). Pri tabate je rovnako ako pri každom inom cvičení veľmi dôležité správne dýchanie a strečink pred ňou i po nej, aby ste predišli povestnej „svalovici“. Už žiadne výhovorky a hor sa do toho!

Tabata

Video: YouTube.com | Foto: Depositphotos.com

  • emajko159

    Čiže normálne posilňovať a keď to budete robiť dosť dlho, tak nastane zmena. Kde je ten parádny objav japonského profesora? :D

    To mi pripomína:
    Ako ľahko získať tehličky na bruchu?
    1. Ľahni si na chrbát a pozri sa či máš tehličky
    2. Ak nie, opakuj bod 1.

  • Juraj Priščák

    A čo som sa vlastne dozvedel ?
    Že mám 20 sekúnd cvičiť a 10 sekúnd oddych.