Prémiové značky často nezvládajú konkurenciu tak, ako by bolo vhodné. Hľadať príklady je jednoduché, Apple a Samsung sú mačkou a myšou už niekoľko rokov, uťahujú si zo seba navzájom, uťahujú si zo zákazníkov druhej značky. Podobná nevraživosť sa vkráda aj k značkám automobiliek, prekvapivo k tým „naj“, k akým patrí aj nemecké BMW.

Nasledujúce video porovnáva pohony všetkých kolies BMW a Audi. Audi s pohonom Quattro, ktorý je na trhu podstatne dlhšie ako xDrive od BMW sa snaží vyjsť na rampu ako prvé, neúspešne. Po ňom nasleduje štvorkolka od BMW s bezchybným prejazdom.

Každý, kto už niekedy videl, ako jazdí auto so 4×4, navyše s Quattrom, musí chápať, že video je absolútny nezmysel. Veríme, že aj auto s pohonom všetkých kolies hocakej čínskej automobilky by sa na rampu vyškriabalo bez problémov a netrápilo by sa tak, ako táto Q5. Iba pre ilustráciu, v nasledujúcom videu Audi 80 s pohonom Quattro (vyrábané od 1986 do 1991) vyťahuje z priekopy zapadnuté BMW. Názor si vytvorte sami, auto staré takmer 30 rokov, naozaj bude nové Audi tak nemožné?

Jakub
Sleduje témy, ktoré hýbu svetom. Žije autami, technikou, ženami. Žije na webe a prináša informácie o všetkom, bez čoho sa žiaden náš čitateľ nezaobíde.
  • SuchyHat
  • Matus B

    Prvé video a druhé nemá až tak veľa spoločného. Neviem čo tu autor článku porovnáva. Alebo fanda Audi? Samozrejme že prvé video je pravda a práve preto lebo schválne nastavili to stúpanie tak aby znemožnili audi. Našli slabé miesto (a možno aj tomu trošku dopomohli). Tak isto to je aj opačne kde audi vyšla a bmw zostalo stáť na nete je aj také video. Je to konkurenčný boj nič viac. Samozrejme aj quattro aj xdrive sú veľmi špičkové pohony. A z môjho pohľadu veľmi vyrovnané. čo je lepšie sa určiť nedá.

  • JJJ

    Q5 mala vypnute ESP.. xdrive je sice fantasticky pohon ale quattro je quattro :)

    • Martin Beer

      nezalezi na tom ci je esp zapnute alebo vypnute. pokial viem quatro prenasa silu medi napravami, ale ked ma ubraty plyn nema aku silu prenasat :)

      • JJJ

        Samozrejme, ked mas ubraty plyn nepohnes sa so ziadnym systemom :-) quattro napriek tomu ze je permanentne, si v krizovych situaciach pomaha pribrzdovanim kolies, ktore umoznuje rychlejsie reakcie stredoveho diferencialu.. a ked vypnes ESP, tak to bude tomu torsenu trvat dlhsie a bude potrebovat viac plynu aby sa zavrel a preniesol silu dozadu.. keby mali zapnute ESP, ta reakcia by bola ovela rychlejsia a vysla by to ta Q5 s uplnou lahkostou :) inac nic proti xdrive – je to fantasticky system a takisto ako aj quattro ma svoje vyhody a nevyhody :)

  • Matus B

    este sem hodim jeden odkaz :)

    • peters

      autor clanku je strasny inteligent!

  • ts ts

    Subraru No1

  • hnis

    bmw x drive rampa a nemozna zenska za volantom

  • T-One

    Ako to druhé video je totálny FAIL autora článku. Zapadnuté BMW očividne z videa má pohon iba jednej nápravy, tak čo to robí pri článku kde sa porovnávajú pohony všetkých kolies?

  • Milan

    autor je cisty …..!! argumenty na urovni osobitnej skoly. To, že staré audi pomáha starému BMW, ktoré je asi zadokolka, zo zákopy, má slúžiť ako argument k tomu, že pohon quattro vyrábaný 30 rokov (na rozdiel od x-drive), nemože byť predsa horší. No bohužial, akokoľvek je quattro dobrý systém, rozdeľovanie výkonu medzi jednotlivé nápravy zvláda x-drive lepšie.