Hovorí sa, že trabant je auto, ktoré dalo komunizmu zlé meno. Aj napriek všetkým jeho nedostatkom sa z neho predalo okolo 3,2 miliónov kusov a popularite sa teší aj teraz, hoci iba ako zberateľský kúsok.



Automobilka Saschering navrhla Trabant okrem iného aj ako konkurenčné vozidlo pre VW chrobák. Legendárny neekologický vzduchom chladený dvojtaktný dvojvalcový motor s objemom pol litra, ktorý to vraj nevytiahol na viac ako 100 km za hodinu, bol tesne pred ukončením výroby nahradený štvortaktným motorom Volswagen montovaným aj do VW Pola. Trabant často nazývaný aj “bakeliťák” alebo BMV, čiže bakelitové motorové vozidlo, sa tešil veľkej obľube aj v Maďarsku a Česko-Slovensku. Hoci mal bakelit mnoho nedostatkov, predsa len sa javil ako vhodná alternatíva ocele, ktorej dovoz bol veľmi drahý. Naopak bakelit sa vyrábal z odpadovej vlny dovážanej zo ZSSR a umelej živice, čo bolo omnoho lacnejšie.

#girlslovecarstoo #trabant #nikon #nikond5200 #sigma #sigma1750 #oldnewcar @sweetrideshungary check me out on Facebook!

A post shared by Sweet Rides Hungary (@sweetrideshungary) on

Tankovanie paliva bola ďaľšia zo zaujímavostí spojených s týmto vozidlom. Trabant “žral” každých 100 km približne 7 litrov benzínu zmiešaného s olejom M2T. Táto zmes pohonnej hmoty sa miešala externe a bola plne v rukách vodiča.

Najlepšie na tomto vozidle bolo to, že jeho údržba nebola náročná, vraj k tomu stačil len kuchynský príbor. A keďže v minulosti bola čakacia doba na nové auto omnoho dlhšia ako teraz, ojazdený trabant mal častokrát vyššiu cenu ako úplna “fungľovka”.

#trabant #flowers #garden #interior

A post shared by Николай Николов (@mr.nikolov.nikolay) on

Trabant sa stal aj ikonou pádu železnej opony. Tisíce východných Nemcov šoférovalo svojho “bakeliťáka” cez hranicu, keď padol Berlínsky múr a potom bez mihnutia oka svoje tátoše vymienali za autá kapitalistickej produkcie.

Dnes je trabant aj po rokoch stále populárny, dokonca má svoje múzeum. Nadšenci, samozrejme, najmä z Nemecka si vtipným spôsobom pripomínajú slávu “Trabiho”, ktorý mal svoje zastúpenie dokonca aj v policajných či armádnych zložkách.

TRABI READY #trabant #ddr #trabbi

A post shared by Philippe (@philippesceaux) on

#Trabant #Berlin #allemagne #germany #deutschland #gorbachev #auto #car

A post shared by mondomarco (@marcvassal) on

La fameuse #Trabant de la #DDR. #Berlin #germany #deutschland #allemagne #auto #car

A post shared by mondomarco (@marcvassal) on

Old School #trabant#zagreb#stross#retro#car

A post shared by Kristijan Zinaja (@kzinaja) on

Maud the Feuerwehr Trabant at the Stratford festival of motoring

A post shared by Suzi BE (@miss_trabi) on

Trabant limousine spotted in Berlin by Marcus. Thanks for sending it in #Berlin #trabant #limousine

A post shared by ClassicCar 24×7 (@classiccar24x7) on

#oldcars #trabant #thaimassage #massage #ad #advertising #Prague #Praha #cheap #czech #loves_czech

A post shared by Timo Veromaa/ Helsinki,Finland (@veromaa) on

Trabant – Berlin – May 2016 #trabant #germany #berlin #vintagecar #noir #artist #artcar

A post shared by @ecalgrain_bay on

 

Zdroj: Time, Autoevolution Foto: Instagram, cloudfront.net

AK SA VÁM ČLÁNOK PÁČIL, PODPORTE HO:
Petra
Obyčajný človek neustále posúvajúci hranice svojich možností. Má však určitý strop, ktorý vraj neprekročí. Ale, ako hovorí: Nič nie je isté a preto, nikdy nehovorím nikdy, radšej volím slovíčko možno.