Nedávno sme vám priniesli prvý diel tréningových tipov od legendárneho Arnolda Schwarzeneggera. Teraz je tu pokračovanie nabité užitočnými radami, vďaka ktorým efektívne vybudujete svalovú hmotu. Veď od koho iného sa učiť, ak nie práve od Arnolda?



Biceps

10. Bicepsový zdvih v stoji

Pri naberaní svalovej hmoty Arnold preferoval cviky ako bicepsový zdvih v stoji, ktoré mu dovoľovali dvíhať ťažké váhy a zároveň umožňovali plný rozsah pohybu, vďaka ktorému mohol robiť 6 – 8 ťažkých opakovaní. Toto je jeho cesta k obrovským bicepsom, ktorú môžete nasledovať.

11. Pri zlyhaní neprestávajte

Ani po zlyhaní svalov pri tréningu bicepsov Arnold neprestával. Vždy si doprial ešte niekoľko „cheat“ opakovaní pre ešte väčšiu stimuláciu svalov.

12. Bicepsový zdvih s jednoručkami s vytáčaním zápästia

Arnold zaraďoval do svojho tréningu vždy aspoň jeden cvik s jednoručkami. Bicepsový zdvih s jednoručkami s vytáčaním zápästia (predlaktia) vykonával súčasne so striedavými zdvihmi, čo umožňuje viac odpočinku medzi opakovaniami.

13. Pri niektorých cvikoch robte viac opakovaní

Niektoré cviky na biceps Arnold vykonával s relatívne ľahšími váhami v sérii 8 – 12 opakovaní. Dôraz kládol na stisk, kontrakciu svalov a udržanie vrcholnej kontrakcie čo najdlhšiu dobu. Medzi jeho obľúbené cviky patrili bicepsový zdvih s oporou predlaktí a striedavé zdvihy jednoručiek.

arnold

Triceps

14. Experimentujte so silnou časťou vášho tela

Arnoldov hrudník a tricepsy boli obzvlášť silné časti. Preto ich netrénoval rovnakým spôsobom ako bicepsy. Pri tricepsoch robil až 20 opakovaní v sérii v snahe napumpovať sval.

15. Stanovte si cieľ cvičenia

Je hlúpe cvičiť tricepsy, a pritom poriadne nevedieť, ktorú časť z nich posilňujete. Čo s tým? Urobte 20 sérií jedného pohybu pre danú časť tela a to je všetko. Na druhý deň vypozorujte, v ktorej časti je bolesť najviac koncentrovaná.

16. Po zlyhaní pridajte čiastočné opakovania

Arnoldova pokročilá technika tréningu tricepsov spočívala v čiastočných opakovaniach. Po tom, čo odcvičil sťahovanie kladky v plnom rozsahu, pridal do série 5 – 6 čiastočných opakovaní.

17. Supersety pre napumpovanie

Arnold často vykonával supersety bicepsov a tricepsov, aby nahnal veľké množstvo krvi do svalov, lebo krv prenáša kyslík a živiny dôležité pre rast. Taktiež preto, aby dosiahol svoj konečný tréningový cieľ – vražedné napumpovanie.

Brucho

18. Brušné svaly trénujte nepriamo

Arnoldov tréning brucha bol jednoduchý. Mal niekoľko cvikov, ktoré vykonával vo väčšom počte opakovaní. Je však potrebné mať na pamäti, že posilňoval jadro svojho tela počas tvrdého tréningu nôh a chrbta, teda na brušné svaly nepotreboval žiadne extra cviky naviac.

Zdroj: Bodybuilding.com, Kulturistika.com, Youtube | Foto: Carlosbeltrans.blogspot.com